به گزارش «نسیم» سید رحیم سجادی در حاشیه مراسم آغاز اجرای طرح ۳۰ هزار هکتاری آبیاری تحت فشار منطقه عین خوش دهلران افزود: این اعتبار برای اجرای بیش از ۲۰۰ هزار هکتار آبیاری نوین در کشور هزینه می‌شود.

وی گفت: موافقت نامه‌های لازم برای اجرایی کردن این طرح‌ها اخذ شده و با ایجاد این شبکه‌های آبیاری نوین تحول بزرگی در بخش کشاورزی بوجود خواهد آمد.

معاون آب، خاک و صنایع وزیر جهاد کشاورزی افزود: تلاش می‌کنیم این اعتبار در سال‌های آینده نیز برقرار باشد تا بحث آبیاری تحت فشار را به منظور استفاده بهینه از منابع آبی در سراسر کشور نهادینه کنیم.

سجادی گفت: تامین آب و صرفه جویی در مصرف تنها ملاک نیست بلکه آنچه بیشتر از این ۲ موضوع باید مورد توجه قرار گیرد افزایش تولید در هکتار برای سود کشاورز است.

وی افزود: فعالیت‌های مناسبی در این راستا در بخش زراعت با اختصاص کود و بذر و مدیریت زراعت در حال اجراست که امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد آثار اجرای این طرح‌ها باشیم.

معاون آب، خاک و صنایع وزیر جهاد کشاوری گفت: بهترین روش آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده از شیوه تحت فشار است و در کنار آن از روش‌های کم فشار و انتقال آب با لوله و شبکه‌های فرعی و تجهیز و نوسازی استفاده نیز می‌توان بهره برد.