به گزارش «نسیم» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، عبدالناصر همتی در هجدهمین همایش سراسری بازرسان این بانک که به مدت ۲ روز با حضور اعضای هیات مدیره، تنی چند از مدیران ارشد و ۷۰۰ نفر از بازرسان بانک در مرکز آموزش و رفاه بابلسر برگزار می‌شود، با تقدیر از تلاش‌های بازرسان عنوان داشت: بخش بازرسی، چشم و گوش مدیریت برای اصلاح ساختار و رفتار بانک است.


وی خواستار تغییر سمت و سوی نگاه بازرسی در بانک ملی ایران شد و اظهار داشت: بازرسی باید به دنبال برخورد با انحرافات اساسی و کلان در بانک باشد و این به هیچ عنوان به معنای مچ گیری و مزاحمت در کار همکاران شعب نیست.


به گفته همتی، بازرسی باید تخلفات و انحرافات کلان در بانک را کشف و پیگیری کند و در موارد کم اهمیت‌تر در شعب، با نگاه پدرانه و مشفقانه، تذکر داده و راهنما و اصلاح گر باشد.


مراقبت از آبرو، حیثیت و اعتبار و تقویت قدرت ریسک پذیری همکاران از مهم‌ترین نکاتی بود که مدیرعامل بانک ملی ایران در این همایش بر آن تاکید کرد و افزود: همکاران باید با شنیدن نام بخش بازرسی، احساس آرامش کنند.


همتی، احیای سرمایه اجتماعی در بانک را یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های بازرسان دانست و گفت: سرمایه اجتماعی مجموعه‌ای از رفتار‌ها و هنجارهای همراه با اعتماد، رفاقت و دوری از باند بازی و گروه گرایی است که بخش بازرسی با اصلاح برنامه‌های خود باید این اعتماد متقابل و همگرایی میان همکاران را گسترش دهد.


وی پیچیدگی دستورالعمل‌ها را یکی از علل سردرگمی بازرسان بانک در اتخاذ و اجرای شیوه‌های صحیح عنوان کرد و خواستار روان سازی بخشنامه‌های مربوطه شد.


مدیر عامل بانک ملی ایران در ادامه بیان نقاط قوت و مثبت عملکردی همکاران را یکی از محورهای جدید کاری در بازرسی از شعب این بانک عنوان کرد و گفت: بازرسی فقط کشف تخلفات نیست بلکه به حداقل رساندن تخلفات و قدردانی از عملکردهای مثبت که فراوان است، نیز از مسئولیت‌های مهم این بخش است.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه والای بانک ملی ایران گفت: بانک ملی ایران به عنوان بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی کشور، میراث دار خدمات ده‌ها هزار نفر در طول ۸۶ سال گذشته است و تمامی همکاران در هر شغل و مقامی باید در حفظ و پاسداری از منافع این بانک و مشتریان آن تلاش کنند.


وی با تبیین وضعیت بانک ملی ایران در حال حاضر، خواستار همدلی و عزم جدی همکاران در جهت افزایش جایگاه و اعتبار این بانک شد.


منصور عبدی مدیر امور بازرسی و حسابرسی بانک ملی ایران نیز در این همایش با اشاره به اهداف و برنامه‌های همایش به ارائه گزارشی از فعالیت‌های بخش بازرسی این بانک پرداخت.


وی ارتقای کیفی بازرسی‌ها را یکی از برنامه‌های این مدیریت عنوان کرد و گفت: بازرسی مقتدر و مطلع با عملکرد مناسب، از عوامل اصلی رشد و تعالی بانک است.


مدیر امور بازرسی و حسابرسی در ادامه به تشریح انواع سامانه‌های نظارتی در بانک ملی ایران پرداخت.


ارائه گزارش عملکرد اداره کل سابق بازرسی توسط حمیدرضا نخعی رئیس سابق این اداره کل و همچنین ارائه گزارش عملکرد اداره امور شعب استان مازندران توسط هبت اله ویسی رئیس این اداره امور از دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه هجدهمین همایش سراسری بازرسان بانک ملی ایران بود.