به گزارش «نسیم» به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه ایران، آسیا، سینا، توسعه، تعاون و دی به علت تأخیر در ارائه گزارش تفصیلی محاسبات نسبت توانگری مالی سال ۱۳۹۲ اخطار گرفتند و به آن‌ها اعلام شد اگر ظرف یک هفته کاری این گزارش را به بیمه مرکزی ارسال نکنند، با آن‌ها طبق مقررات برخورد قانونی خواهد شد.

بر اساس مقررات توانگری مالی، شرکت‌های بیمه موظفند میزان توانگری مالی خود را حداکثر تا چهار ماه پس از پایان سال مالی محاسبه و به بیمه مرکزی جهت تایید ارسال کنند.

همچنین، به دنبال شکایت شرکت‌های دریا کوش و صید صنعتی موج سازان پارس شیل از شرکت‌های بیمه سینا و ملت به دلیل عدم پرداخت خسارت طبق تعهدات مندرج در بیمه نامه و اعلام نظر کار‌شناسی بیمه مرکزی مبنی بر پرداخت خسارت شناورهای کوشا ۱ و کوشا ۳، بیمه مرکزی به علت تأخیر نامتعارف در پرداخت خسارت، به اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه سینا و مدیرعامل بیمه ملت اخطار کتبی داد.

بر اساس مفاد ماده ۲۸ آیین‌نامه شماره ۷۱ شورای عالی بیمه، بیمه مرکزی پس از بررسی شکایات واصله نظر خود را در مدت زمان متعارف به صورت مکتوب به طرفین اعلام می‌کند و نظر بیمه مرکزی برای شرکت بیمه ذیربط لازم‌الاجراست.