رضا پدیدار، ازعدم وجود باور ملی در وزارتخانه نفت به شدت انتقاد و بر اصلاح بدنه وزارت نفت تاکید کرد.

به گفته وی، میزان بدهی وزارت نفت تا پایان سال  92 به اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت بین 12  تا  14 هزار میلیارد تومان بوده است.

رئیس هیات مدیره  انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با اشاره به فرمول جدید تهیه شده در وزارت نفت برای جلب مشارکت شرکت‌های خارجی برای حضور در میادین مشترک و مستقل نفتی برای تولید، استفاده از 51 درصد قابلیت شرکت های خارجی و 49 درصد از توانمندی داخلی را یکی از مفاد قرارداد جدید نفتی ذکر کرد.

پدیدار در ادامه گفتگو با نسیم ، یکی دیگر از الزامات فرمول جدید قراردادهای نفتی را تامین 25 درصد تجهیزات مورد نیاز در صنعت نفت را بهره گیری از توانمندی داخلی دانست و در این خصوص گفت: شرکت‌های خارجی علاقمند به حضور در طرح های نفتی، بر اساس فرمول جدید باید نسبت به انتقال دانش و فناوری تجهیزات خود به ایران اقدام جدی کنند.

وی، ازعضویت 650 سازنده فعال صنعت نفت در این انجمن خبرداد که تا اکنون موفق به بومی سازی 70 درصد تجهیزات مورد نیاز  صنعت نفت در داخل کشور شده اند و افزود که این سازندگان 27 قلم کالای مهم صنعت نفت را در داخل به نحوی تولید کرده اند که با نمونه استاندارد بین المللی آن رقابت می کند.