به گزارش «نسیم»، وی در سومین کنگره ملی توسعه نظام پیمانکاری در صنعت نفت، گفت: این در حالی است که ما طی سالهای گذشته  افراد کارآمد و بزرگ را یا ترسانده ایم و یا آزار داده ایم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر طی بیش از یکصد سال سابقه صنعت نفت روی آدم‌های بزرگ این صنعت سرمایه گذاری می کردیم، امروز بسیار در این زمینه قدرتمند تر بودیم.

باهنر با بیان این که نیروهای کارآمد و متبحر زیادی در عرصه صنعت نفت فعالیت می کنند، ادامه داد: کافیست این نیروها به خوبی مدیریت شوند تا به نتایج قابل قبولتری در این صنعت دست یابیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اهمیت مباحث اقتصادی را بویژه با توجه به انتخاب عناوین اقتصادی برای سالها از سوی رهبر معظم انقلاب مورد اشاره قرار داد و افزود: اگرچه رتبه اقتصادی ما چه بر مبنای درآمد ناخالص داخلی و چه بر مبنای قدرت خرید مردم نامناسب نیست، اما در اقتصاد کلان عملکرد خوبی نداشته ایم و در این زمینه به اعداد و ارقام قابل قبولی نرسیده ایم.

وی گفت: شرایط موجود، فضایی را ایجاد کرده است که امکان واقعی کردن قیمتها به سختی فراهم می شود و در صورت واقعی شدن قیمتها بسیاری از بنگاه های اقتصادی ضرر ده می شوند.

باهنر به تاثیر قانون فضای کسب و کار در اواسط سال 89 در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: دولت دهم در این زمینه همکاری نکرد، اما خوشبختانه دولت یازدهم برای همکاری در اجرای این قانون گامهایی برداشته است.

وی افزود: قراردادهای دولت با بخش خصوصی از قراردادهای ترکمنچای نیز استثمارگرتر و کاملا یکجانبه است که در قانون فضای کسب و کار اصلاح این روند مدنظر واقع شده است.