به گزارش «نسیم»، سیدمحمدعلی سیدابریشمی با اشاره به اینکه 92 درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل داده‌اند، گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با به بهره‌برداری رساندن بیش از 700 شهرک و ناحیه صنعتی در زمینه توسعه صنایع کوچک و ایجاد پیوند بین واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ تجربیات خوبی کسب کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تأکید بر انتقال تجربیات سازمان در زمینه توسعه صنایع کوچک و ایجاد شهرک‌های صنعتی اظهار امیدواری کرد بسترهای لازم برای توسعه این همکاری‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه 930 شهرک وناحیه صنعتی درسراسر کشور به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد، اراضی 730 شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری به سرمایه گذاران است. هم اکنون بسترهای لازم برای  حضور سرمایه گذاران در این  شهرکها و نواحی صنعتی  فراهم شده است و واحدهای صنعتی متعددی در این مناطق مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه  توسعه خوشه های کسب وکار را از برنامه های دیگر این مجموعه عنوان کرد و گفت: سازمان  با پیاده سازی  برنامه های خوشه  های کسب و کار تجربیات موفقی در زمینه ایجاد تعامل بین واحدهای صنعتی کوچک و توانمند سازی آنها تا مرحله بازاریابی و حضور در بازارهای صادراتی کسب کرده است. 

سید ابریشمی در بخش دیگری از سخنانش به تحریمهای کشورهای غربی اشاره و بیان کرد: کشور ما نیز مانند زیمباوه با محدودیتهای بین المللی روبه رو است اما با توجه به امکانات وسیعی که در کشورمان وجود دارد خوشبختانه به موفقیتهای خوبی در زمینه های مختلف دست یافته ایم.

خانم لیونی وزیر بنگاه های کوچک، متوسط وتوسعه تعاونیهای زیمبابوه نیز در این نشست دو جانبه  بانگاهی به وضعیت اقتصادی کشورش گفت: زیمبابوه طی 10 سال گذشته برنامه های خوبی در زمینه اقتصادی شروع کرده  که نتایج مطلوبی برای کشور بهمراه داشته است.

وی توسعه صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی را از سیاستهای  زیمبابوه توصیف کرد و افزود:  کشور  زیمبابوه حمایتهای مناسبی از صنایع کوچک داشته ودر این راستا مدلهای اقتصادی نیز طراحی شده است.

وی  در ادامه اظهار امیدواری کرد که در زمینه توسعه صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی بتوانند از تجربیات ایران استفاده کنند و همچنین خواستار همکاری مشترک در زمینه سرمایه گذاری مشترک با ایران  در زمینه های مختلف نظیر صادرات محصولات کشاورزی ، صنعتی و.. شد.

در پایان این نشست ضمن تاکید بر اجرایی کردن توافقات صورت گرفته مقررشد پیش نویس  تفاهم نامه همکاری میان طرفین مبادله شده وپس از انجام اصلاحات لازم ورسیدن به توافق نهایی، امضا شود.

در این مفاهمه، ایران تجربیات خود را در حوزه ایجاد شهرک صنعتی و پیاده سازی برنامه های توسعه خوشه ای به زیمبابوه ارائه خواهد کرد.

همچنین بنابه درخواست طرف زیمبابوه ای مقررشد در زمان حضور آنها در ایران تمهیدات لازم جهت برگزاری یک نشست تجاری رو درو با صاحبان  صنایع برگزار شود.

درکنار نشست مزبور هیات تجاری با هماهنگی با سازمان از یکی از شهرکهای صنعتی بازدید به عمل خواهد آورد.