غلامحسن عبداللهی سروی درگفتگو با «نسیم»، از افزایش قیمت بلیت قطار در 70 درصد مسیرها خبرداد و گفت: در 30 درصد مسیرها افزایش قیمت اتفاق نخواهد افتاد .

به نظر می رسد، افزایش قیمت بلیت قطارها از یازدهم مهرماه، اجرایی خواهد شد که بر این اساس، ممکن است  این افزایش قیمت ها  از  2000 تا 000 24 هزارتومان متغیر باشد.

در همین راستا، دبیرانجمن صنفی حمل و نقل ریلی تاکید کرد که انتظار بخش خصوصی برای افزایش قیمت بلیت قطار به مراتب بیشتر از این اعداد بوده و با این افزایش حداقلی، مشکل بخش خصوصی در صنعت حمل ونقل ریلی حل نخواهد شد.

عبداللهی با بیان اینکه انجمن صنفی حمل ونقل ریلی این عدد را قبول ندارد، تصریح کرد: نرخ تمام شده بلیت قطار به مراتب بیشتر از اینها است.

او البته اشاره‌ای به قیمت تمام شده بلیت قطار نکرد.

این افزایش قیمت بلیت قطار درحالی در نیمه دوم سال جاری به فضای رسانه‌ای کشور کشیده شده که از ابتدای مردادماه نیز بحث افزایش رقم دریافتی بابت‌ هزینه خدمات ایستگاهی کمتر از ۷ درصدی هم جنبه اجرایی یافته بود.

در این راستا، معاون مسافری راه‌آهن درباره دریافت هزینه خدمات ایستگاهی اظهار داشته که طبق ماده شش قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی، دولت می‌تواند هزینه‌های بابت حق دسترسی به شبکه ریلی از شرکت‌ها دریافت کند؛این مبلغ در گذشته دریافت نمی‌شده زیرا ایستگاه‌های راه‌آهن وضعیت خوبی ‌داشت، اما مردم انتظار دارند کیفیت ایستگاه‌ها و خدمات‌دهی آنها بسیار بیشتر شود‌.

وی افزوده که ایستگاه‌های بین راهی هزینه‌هایی نظیر تعمیر و نگهداری، هزینه راه‌اندازی امکانات رفاهی، خدمات نماز‌خانه‌ای، هزینه نگهداری و تعمیر پله برقی، آسانسور و هزینه‌های توسعه و نگهداری دارد‌، در این راستا رقم بسیار کمی به عنوان حق دسترسی دریافت شد‌، متوسط این رقم کمتر از ۷ درصد است که به قیمت بلیت از مرداد ماه افزوده شده است.

بااین حال، دبیر انجمن صنفی حمل ونقل ریلی این افزایش قیمت را بی ارتباط با انجمن صنفی حمل ونقل ریلی دانست.