به گزارش «نسیم»، علی حسینی، افزود: افزون بر میعانات گازی پارس جنوبی، گاز مایع پالایشگاه آبادان نیز با مساعدت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بزودی پذیرش خواهد شد.

وی گفت: هر چند که معامله نفت خام متوقف شده  اما پذیرش نفت کوره در حال نهایی شدن است و بزودی این محصول در چرخه معاملاتی بورس انرژی قرار می‌گیرد.

حسینی از تقاضای پتروشیمی تبریز برای پذیرش دو کالای نیتروژن مایع و پنتان خبر داد و اعلام کرد: پذیرش این دو کالا نیز مراحل نهایی را طی می‌کند.

مدیرعامل بورس انرژی افزود: مراحل پذیرش و درج کالای برق نیروگاه شاهرود(برق منطقه‌ای سمنان)، نیروگاه شهید بهشتی لوشان(برق منطقه‌ای گیلان) و نیروگاه سلطانیه(برق منطقه‌ای زنجان) هم به پایان رسیده و از این پس در تابلو مشتقه بورس انرژی معامله خواهند شد.

حسینی با اشاره به حمایت وزیر نفت از عرضه فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی تصریح کرد: تنوع عرضه در سبد محصولات نفتی یه عنوان یک راهبرد در اولویت قرار دارد.

مدیرعامل بورس انرژی ادامه داد: این بورس آمادگی کامل دارد تا فرآورده‌های جدید نفتی و پتروشیمیایی را مورد پذیرش قرار دهد، ضمن این‌که از نظر زیرساختهای مورد نیاز هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.