به گزارش «نسیم» وی گفت: در این طرح که با مشارکت مردم در مناطق روستایی انجام می شود، اقداماتی به منظور افزایش پوشش گیاهی، بیابان زدایی و حفاظت از خاک در عرصه های طبیعی انجام می شود.

جلالی افزود: این طرح ضمن کمک به حفظ و احیای منابع طبیعی و تقویت معیشت مردم، موجب رسوب و جذب دی اکسید کربن اضافی موجود در جو در گیاهان شده و به کاهش آثار سوء پدیده گرم شدن هوا کمک می کند.

این مسوول، اجرای طرح ترسیب کربن را در راستای حرکت به سمت توسعه پایدار خواند و اظهار کرد: این طرح با کمک دفتر برنامه توسعه سازمان ملل متحد انجام می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح ترسیب کربن مدل موفقی است که در کشورهای مختلف به اجرا درآمده و موجب مشارکت مردم در حفظ و توسعه عرصه های طبیعی شده است.

جلالی، راهبرد اساسی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری برای انجام وظایف و ماموریت های خود را تقویت حس مشارکت جویی در بین مردم عنوان کرد و گفت: این موضوع را در کنار تشدید کنترل و نظارت ها به طور جدی دنبال می کنیم.

این مسوول همچنین با اشاره به اینکه کشورمان به لحاظ اقلیم از مواهب زیادی برخوردار می باشد که باید قدر این نعمت را بدانیم، اظهار کرد: ایران از 13 اقلیم شناخته شده دنیا به جز استوایی و قطبی از سایر اقلیم ها بهره مند است.

وی در ادامه با اشاره به نقش مخرب توسعه بی رویه فعالیت های صنعتی در طبیعت، گفت: از هنگام آغاز و رشد فعالیت های صنعتی مساحت جنگل های موجود در جهان از 8 میلیارد هکتار به 4 میلیارد هکتار کاهش یافته است