وی،با بیان اینکه مواضع  مدیران وزارت راه و شهرسازی در زمینه مسکن، فقط درحد گفتگو و گرفتن ژست‌های رسانه‌ای مانده و جنبه عملی نیافته‌است، خواستار آن شد که این وزارتخانه هرچه سریعتر برای حل مشکل مسکن کشور چاره جویی کند.

بیگدلی تقاضای انباشته مسکن در کشور را شش میلیون واحد مسکونی دانست که مدیران وزارتخانه راه وشهرسازی برای پاسخگویی به این تقاضا، هیچ گونه بذری نکاشته‌اند.

بر اساس اعلام دبیرکل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور، درحال حاضر 70 درصد اشتغال کشور زیر مجموعه بخش مسکن کشور بوده که بر این اساس، این مقدار، در 1200 زیر گروه شغلی تقسیم می‌شوند.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور، تعداد ازدواج سالانه کشور را یک میلیون واقعه برشمرد و نتیجه گرفت: با توجه به نیاز سالانه 150 هزار واحد مسکونی برای جایگزینی بافت فرسوده و جایگزینی 250 هزار واحد مسکن درگیر در حوادث غیرمترقبه، کشور نیازمند احداث سالانه یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی است.

به گفته وی، نیاز به ساخت سالانه 1.5 میلیون واحد مسکونی، فرصت عظیمی برای اشتغالزایی کشور فراهم خواهد آورد که در واقع هیچ گونه ارزبری هم ندارد.

بیگدلی، گردش سالانه صنعت ساختمان را نزدیک به 250 هزار میلیارد تومان برشمرد که از قرار معلوم، به نظر می رسد مدیران وزارت راه و شهرسازی توان بهره گیری ازآن برای رونق بخشی به بازار مسکن را ندارند.

وی با اشاره به بلاتکلیف بودن وزارت راه وشهرسازی در راستای ارایه برنامه مدون مسکن، افزود: اختصاص وام 80 میلیون تومانی گام مهمی در جهت رونق بخشی به بازار تولید و عرضه مسکن خواهد بود و انتقاد کردکه دولت باید بجای این رقم، 200 میلیون تومان وام ارایه کند.