به گزارش «نسیم» به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، اکبر ترکان در دیدار با استاندار خراسان رضوی ضمن انتقاد از بخشنامه ها و دستور العمل های دست و پا گیر در حوزه تجارت گفت : با توجه به مصوبه دولت درباره ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در شهرستان های گناباد، قوچان و درگز باید در اسرع وقت لوایح آن تهیه و به شورای عالی مناطق ویژه ارسال شود تا پس از تایید برای اخذ مصوبه به مجلس ارایه شود. 
 
مشاور ارشد رییس جمهوری درباره منطقه ویژه اقتصادی خواف نیز گفت: این پیشنهاد به تازگی به دولت ارایه شده که به دلیل مزیت های ویژه این منطقه در حوزه معادن سنگ آهن و انرژی های تجدید پذیر مانند باد و انرژی خورشیدی، موضوع با جدیت دنبال می شود. 
 
استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت : با توجه به قرار گرفتن استان در کریدور بین المللی و دسترسی آسان به کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه از طریق منطقه ویژه سرخس و تامین مناسب زیر ساخت ها اعم از ریل، جاده، فرودگاه و اخذ مجوزهای لازم و اعلام موافقت آستان قدس رضوی انتظار می رود موضوع ارتقای منطقه ویژه سرخس به منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی شرق کشور محقق شود.
 
علیرضا رشیدیان افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته، بخشی از منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی شرق کشور در منطقه ویژه اقتصادی سرخس و قسمتی در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد پیشنهاد شده است. 
 
وی گفت : هم اکنون هشت منطقه ویژه اقتصادی در استان وجود دارد که در حال حاضر دو منطقه ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون فعال است و صادرات و واردات کالا از این مبادی صورت می گیرد. 
 
رشیدیان با بیان اینکه ایجاد مناطق ویژه اقتصادی سبزوار و کاشمر در دولت مصوب و مجوز آن از مجلس اخذ شده است، گفت : موضوع ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در گناباد، قوچان و درگز نیز در دولت مصوب شده است.
 
وی بیان کرد: علیرغم ظرفیت های موجود در شرق کشور به لحاظ فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری، توجه به این منطقه مورد غفلت واقع شده است. 
 
رشیدیان افزود: با توجه به نگاه دولت تدبیر و امید مبنی بر توسعه متوازن و عادلانه امکانات، انتظار می رود شاهد رونق هرچه بیشتر اقتصاد در شرق کشور با استفاده از مزیت های منطقه ای باشیم. 
 
وی با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه های مختلف، وجود معادن غنی و سرشار، شکل گیری صنعت فولاد و صنایع پایین دستی و بالا دستی آن، فعالیت شش هزار واحد صنعتی با محوریت بخش خصوصی، تولید قابل توجه محصولات باغی، دامی و زراعی و استقرار صنایع تبدیلی را از جمله مزایای منحصر به فرد خراسان رضوی برشمرد.
 
وی وجود نیروی انسانی متخصص و مجرب، توانایی بالای صدور خدمات فنی و مهندسی، ظرفیت های گردشگری و تولیدات صنعتی و صادراتی را از دیگر توانمندی های این استان دانست. 
 
وی در ادامه وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) را عظیم ترین ظرفیت فرهنگی کشور توصیف کرد و گفت: این کلانشهر همواره کانون توجه مشتاقان زیارت خاندان عصمت و طهارت (ع) بوده و از اقصی نقاط کشور و دنیا به این شهر سفر می کنند. 
 
رشیدیان افزود: با توجه به وجود بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی، کادر پزشکی مجرب و کارآمد و تجهیزات به روز، زمینه برای توسعه توریست درمانی و گردشگری سلامت در استان فراهم است. 
 
استاندار خراسان رضوی گفت: وجود منابع انسانی توانمند و متخصص و بهره گیری از مراکز آموزش عالی، فرصتی منحصر به فرد است که باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.
 
رشیدیان با اشاره به وجود بیش از 300 هزار دانشجو در خراسان رضوی ، ابراز امیدواری کرد که با بهره گیری مناسب از این فرصت ها برای توسعه متوازن استان گام های اساسی برداشته شود و این منطقه به جایگاه واقعی خود در کشور برسد.