به گزارش «نسیم» به نقل از روابط‌عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و‌ نقل کشور، علی نورزاد با اشاره به افزایش ظرفیت‌های لازم جهت سرعت بخشیدن به پایان آزادراه حرم تا حرم تصریح کرد: با افزایش ظرفیت ماشین آلات، کارخانجات قیر و افزایش شیفت‌های کاری تلاش بر این است تا پروژه در نزدیک‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد که با پایان یافتن ماه مبارک رمضان امکان افزایش تا 3 شیفت‌کاری نیز وجود دارد.

وی این پروژه را از اولویت‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود:  با توجه به اهمیت تکمیل این پروژه منابع مالی از طرق مختلف از سوی دولت و سرمایه‌گذار تامین شده است و شرکت مشکلی در زمینه منابع مالی جهت تکمیل این آزادراه ندارد.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها در خصوص وظایف دولت در این پروژه گفت: شرت ساخت به تمامی تعهدات خود در قبال سرمایه‌گذاری عمل کرده است و بالاخص در تامین منابع مالی و قیر که از موانع اصلی به ثمر رسیدن پروژه‌ها است، لذا باید سرمایه‌گذار هم تلاش حداکثری خود را برای  به بهره‌برداری رسیدن پروژه نماید.

احمدی نوری تاکید کرد: در همین زمینه به سرمایه‌گذار پروژه توصیه شده است تا از تمام ظرفیت پیمانکاری و فنی- مهندسی کشور استفاده شود تا عملیات اجرایی پروژه شتاب گیرد.

وی با اشاره به مزایای این پروژه عنوان کرد: مسیر دارای 6 خط در قالب 3 خط رفت و 3 خط برگشت است که موجب کاهش 85 کیلومتری مسیر موجود خواهد شد و طبق مطالعات انجام شده با احداث آزادراه قم - گرمسار یک و نیم ساعت در زمان سیر خودروهای سبک و دو و نیم ساعت در زمان سفر خودروهای سنگین صرفه‌جویی خواهد شد.  همچنین صرفه‌جویی در مصرف سوخت، استهلاک، کاهش تصادفات، حفظ محیط زیست، سفر ایمن و روان و افزایش ایمنی از دیگر مزایای بهره‌برداری از این مسیراست.

وی افزود: این آزادراه استان‌های قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی را به یکدیگر پیوند می‌زند و دو کلان شهر مذهبی مشهد و قم، هر طرف نقاط شروع و پایان این آزادراه هستند.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها با اشاره به اهمیت این مسیر گفت: این آزادراه دو قطب مهم گردشگری مذهبی ایران را به هم متصل می‌کند و به منظور اتصال مرکز، جنوب و جنوب غرب به شمال شرق کشور احداث شده است.

پروژه حرم تا حرم شامل سه قطعه است و قطعه یک، قم- گرمسار به طول 152 کیلومتر، قطعه دوم مسیر گرمسار-سمنان به طول 120 کیلومتر و قطعه سوم نیز مسیر نیشابور- مشهد به طول 80 کیلومتر است.