مصطفی افضلی فرد در گفتگو با خانه ملت با یادآوری نشست این کمیسیون با وزیر راه و شهرسازی در خصوص کیفیت متفاوت پروژه‌های مسکن مهر، گفت: در این جلسه اشکالات شیوه‌های اجرایی ساخت، افزایش بی رویه قیمت واحدها، مطالبات پیمانکاران طرف قرارداد مسکن مهر و اقداماتی که باید در بخش روبنا و زیر بنایی این پروژه‌ها انجام گیرد مطرح و بررسی شد.

نماینده مردم اردبیل، نمین،نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه مذکور مقرر شد وزارت راه و شهرسازی پیگیری ها و اقدامات لازم برای رفع مشکلات مطرح شده  و قابل سکونت شدن پروژه های مسکن مهر را انجام و گزارش این اقدامات را به کمیسیون اصل نود ارائه کنند.

وی با یادآوری اینکه طرح مسکن مهر نکات مثبتی داشته اما اشکالات اساسی به این طرح وارد است، تصریح کرد: اشکالات وارد به طرح مسکن مهر به دولتهای دهم و یازدهم برمی گردد که البته بخش اعظم آن مربوط به دولت دهم است.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: براین اساس گزارش اقدامات انجام شده توسط دولت برای رفع مشکلات مسکن مهر تهیه شده است که در صورت تائید کمیسیون در صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قیمت واحد های مسکن مهر نباید به صورت بی رویه افزایش داشته باشد و اگر قرار است این کار صورت گیرد باید قانونی و معقول باشد و برای مردم مشکل ایجاد نکند.