به گزارش «نسیم»، به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیاركی با اشاره به مصرف سرانه كاغذ روزنامه و کاغذ چاپ وتحریر در جهان در سال 2012 افزود: این میزان به ترتیب بالغ بر 3/4 و 3/15 کیلو گرم بوده این درحالیست كه این رقم در همین مدت در ایران به ترتیب  4/1 و6/4كیلو گرم بوده است.
وی با بیان اینكه در حال حاضر دو  شرکت در زمینه تولید کاغذهای چاپ، تحریر و روزنامه در کشور فعالیت می كنند افزود:  یکی از این شركتها،  شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران است كه با داشتن 2 خط تولید مشغول به كار است .
به گفته صادقی نیاركی، یك  خط تولید این شركت PM1  مربوط  به تولید کاغذ چاپ ، تحریر و روزنامه اختصاص دارد و دارای ظرفیت اسمی 94 هزار تن در سال است همچنین  این خط تولید قادر به تولید 75هزار تن کاغذ روزنامه درسال می باشد.
وی ادامه داد: واحد تولیدی دیگر، گروه صنایع کاغذپارس است که دارای ظرفیت  اسمی 85 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر می باشد.
وی تصریح كرد:  كیفیت تولید کاغذهای چاپ و تحریر و روزنامه مشمول رعایت استانداردهای اجباری است و شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گواهی های مربوطه را از سازمان ملی استاندارد ایران دریافت كرده اند.
صادقی نیاركی همچنین به موضوع وضعیت واردات کاغذهای چاپ، تحریر و روزنامه به كشور پرداخت و گفت: مجموع واردات کاغذ های  چاپ ، تحریر و روزنامه  در سال  1392 نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش  و در 2 ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل  1 درصد کاهش پیدا كرده است.