براساس این گزارش، با کلاس بندی جدید، قیمت بلیت هواپیما گران تر شده و هنوز سازوکار مشخصی برای تهیه بلیت ارزان در شرایط خاص وجود ندارد و آژانس ها هنوز از روش های چارتری برای  فروش بلیت با قیمت های کمتر استفاده می کنند.

مطابق با آخرین قیمت ها، در حال حاضر هواپیمایی آسمان برای پرواز تهران - مشهد رفت و برگشت از 277 هزار تومان تا 340 هزار تومان تعیین کرده و مسیر تهران - اصفهان این شرکت از 268 تا 330 هزار تومان در نوسان است.

همچنین از آنجایی که این شرکت هواپیمایی به برخی از مناطق محروم هم پرواز دارد، قیمت ها را در این مناطق هم تغییر داده بطوریکه نرخ رفت و برگشت پرواز تهران - زاهدان از 362 تا 446 هزار تومان در نوسان است.

براین اساس، شرکت هواپیمایی ماهان هم برای پروازهای خود کلاس های متفاوتی را تعیین کرده است که این شرکت بلیت مسیر رفت و برگشت تهران - مشهد برای روز سه شنبه ساعت 12 شب را 366 هزار و 200 تومان می فروشد و تهران - شیراز هم برای شنبه ساعت 21 و 15 با قیمت 305 هزار و 200 وتومان به فروش می رسد که ممکن است در زمان‌های دیگر این قیمت بالاتر هم باشد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی گفت: در آزادسازی، مسافران دسته بندی می شوند و شرکت های باقیمانده عموماً چارتری است و پرواز منظم ندارد.

وی با بیان این که پروازهای چارتری حذف نمی شود، گفت: عمده مشکل این ایرلاین ها اقتصادی است که با بدهی سوخت، گرانی ارز و نبود قطعات روبرو شده و مجبور اند پروازها را چارتر کنند.

نوریان با اشاره به اینکه فروش بلیت نظام مند می شود ، تاکید کرد : در شیوه جدید مسافران قدرت انتخاب خدماتی مانند غذا و حمل بار را با هواپیما دارد و قیمت بلیت متغیر است.