محمد دهقان در خصوص جزئیات جلسه رئیس جمهور با نماینده‌های مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس، تاکید روحانی بر اجرای فاز دوم هدفمندی و رفع نواقص فاز اول را مورد اشاره قرار داد و افزود: بر اساس گفته ‌های رئیس جمهور در حالی ماهانه با یک میلیارد تومان کسری برای پرداخت یارانه نقدی 45 هزار میلیارد تومانی مواجه هستیم که قرار نبود از محل بودجه‌ای عمومی برای پرداخت یارانه هزینه شود.
وی ادامه داد: اختصاص بخشی از منابع اجرای قانون هدفمکند سازی یارانه‌ها برای رفع مشکلات محیط زیستی،اسقاط خودرو‌های فرسوده و تقویت حمل‌ونقل عمومی را از دیگر موارد مطرح شده از سوی رئیس جمهور برشمرد و افزود: همچنین بر اساس تاکیدات روحانی فاز دوم هدفمندی و تغییر قیمت حامل‌های انرژی باید به گونه‌ای در کشور صورت گیرد که موجب ایجاد شوک تورمی در اقتصاد و زمین خوردن تولید نشود.
عضو هئیت رئیسه مجلس با اشاره به بخش دیگری از اظهارات روحانی مبنی بر اینکه تعداد یارانه‌بگیران بیش از جمعیت کل کشور است، گفت: از آنجایی که هیچ پالایش در رابطه با مشمولان دریافت یارانه صورت نگرفته کم نیستند متفویانی که به دلیل عدم ابطال شناسامیشان همچنان یارانه دریافت می‌کنند. همچنین حذف یارانه ایرانیانی در خارج از ایران سکونت دارند از دیگر موارد تاکید در این نشست بوده است.
به گفته وی، رئیس جمهور بر این باور است که که تمامی افراد جامعه باید از دفترچه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند بر همین اساس بحث سلامت یکی از بخش‌های اصلی در توزیع درآمدهای حاصل از هدفمندی خواهد بود.
دهقان با تاکید بر اینکه اجرای درست فاز دوم هدفمندی مستلزم ایجاد هماهنگی بین دولت و مجلس است،اظهار داشت: نحوه توزیع یارانه نقدی باید در فاز دوم به صورت عاقلانه صورت گیرد بر همین اساس تاکید بر این است که افرادی که میزان درآماد ماهیانشان کمتر از یک میلیون تومان است تنها از یارانه نقدی بهره‌مند شوند.