به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمد نهاوندیان بعدازظهر امروز در مراسم تودیع حمیدرضا رازقی و معارفه بهزاد سلطانی رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: اینکه از منابع بین نسلی خرج کنیم که امروز را اراده کنیم خدمت به نسل آینده محصوب نمی‌شود. براساس تجربیات گذشته جوشش از جنس نوآوری در بروکراسی اداری قابل وصول نیست بر همین اساس این انتظار که دولت باید زمینه رشد در بخش نوآوری را فراهم کند نظریه اشتباهی است.
وی اظهار داشت: دولت می‌تواند نقش توسعه‌ای در زمینه رشد و نو ایفا کند. یکی از زیان‌های اقتصاد کشور مسئولیت‌های تعرفه‌ای و سیاست‌های تجاری استاتیک است.
نهاوندیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اینکه مطالبه در طرف تقاضا برای افزایش کیفیت را متوقف کنیم شاید به ظاهر سیاست حمایتی خوبی باشد اما این مسئولیت قطعا بخش تولید را با مشکل مواجه خواهد کرد. بر اصل حمایت از تولید داخلی شکی نیست سخن اصلی در نحوه و شیوه حمایت است. باید ببینیم که چگونه می‌توانیم با سیاست‌های حمایتی دونده خود که همان تولید است را در مسابقات بین‌المللی به مقام اول برسانیم و این مهم در شرایطی محقق می‌شود که حمایت از نوع هوشمندانه باشد. دولت می‌تواند تأمین مالی کند اما باید تامین مالی طرح‌های مبتنی بر ابتکار و نوآوری را ایفا کند. صندوق نوآوری و شکوفایی نقش تامین کننده‌ای در گذر از مرحله توسعه اقتصادی ایران ایفا می‌کند. شرکت های دانش بیان باید نسبت به سایر شرکت‌ها احساس امتیاز کنند. باید تلاش کنیم که به جای تشویق کودکان خود به استفاد از درآمدهای رانتی و شانسی مسابقه ابتکار در کشور راه انداخته شود.