غلامحسین شافعی افزود: فاصله زمانی بسیار طولانی تصویب و اجرای مصوبات یکی از مشکلات بخش تولید است که با توجه به دستور وزیر اقتصاد باید هر چه سریع‌تر رفع شود به عنوان مثال در حالیکه که گشایش ال سی 30 درصدی حدود دو الی 3 ماه از زمان ابلاغ سپری می‌شود در بسیاری از بانک‌ها کشور هنوز اجرایی نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با تأکید بر اینکه دلیلی وجود ندارد که وقتی دولت مصوبه‌ای را به تصویب می‌رساند اینگونه در روند اجرای آن تاخیر ایجاد شود، اظهار داشت: مصوبات به دو نوع تقسیم می‌شوند. مصوباتی که اجرای آنها نیاز به تدیون آیین‌نامه اجرایی داشته و مصوباتی که نیازی به آیین نامه ندارند که در مورد دوم حداکثر باید یک روز پس از ابلاغ اجرایی شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس مذاکرات صورت گرفته مقرر شده تا ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی با تسهیلات مناسب و با سرعت بیشتری انجام شود، اظهار داشت: موضوع تولید که به عنوان اولویت اقتصادی دولت یازدهم مطرح بوده به طوریکه همواره بحث اول همه جلسات است ولی تولید در وضعیت اقتصادی موجود آنقدر از اهمیت برخوردار است که باید نظرات بیشتری باید معطوف آن شوند.

شافعی بر این باور است در شرایط فعلی باید به راهبردها و رویکردهای بلندمدت در بخش تولید توجه بیشتری شده و از اتلاف منابع جلوگیری شود.