به گزارش«نسیم»، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، عبدالرضا شیخ الاسلامی گفت: وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی در تلاش است تا برای تثبیت بنگاه‌های زودبازده اقتصادی ایجاد شده در دولت نهم سرمایه در گردش آنها را از طریق سیستم بانکی تأمین کند.
وزیر تعاون ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد: بنگاه‌های زودبازده نیمه تمامی در دولت نهم وجود داشتند که تسهیلات لازم را به طور کامل دریافت نکردند لذا در تلاشیم تا آنها هم بتوانند تسهیلات را به طور کامل دریافت و فعالیت اقتصادی خود را آغاز کنند.
وی خاطر نشان کرد: دسته دیگری از بنگاههای زودبازده اقتصادی هم وجود داشتند که ضمن انعقاد قرارداد با سیستم بانکی متاسفانه موفق به دریافت تسهیلات نشدند که امیدواریم با مذاکراتی که صورت می پذیرد با بررسی مجدد طرحهایشان در صورت داشتن توجیه اقتصادی بتوانند از تسهیلات لازم برخوردار شوند.
شیخ الاسلامی در ادامه در خصوص عدم اجرای کامل طرح بنگاههای زود بازده اقتصادی در دولت نهم گفت: این طرح به دلیل کمبود اعتبار به طور کامل اجرا نشد و اگر کل بودجه پیش بینی شده به این طرح اختصاص پیدا می کرد نتایج حاصل از آن متفاوت و تعداد اشتغال بیشتری ایجاد می شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این طرح در 2 سال اول دولت نهم با قوت پیگیری شد اما به تدریج به کندی گرایید که 950 هزار شغل حاصل اجرای آن بود.