عبدالعلی ناصری با بیان اینکه هفت کشت و صنعت و نیشکر در اختیار داریم که در هریک از آن‌ها محصولات متنوعی تولید می‌شود افزود: هر یک از این صنایع در ۱۲ هزار هکتار بنا شده است که علاوه بر تولید شکر در زمینه تولید الکل، خوراک دام، کاغذ، ام دی اف و تولید گاز منجمد و یخ خشک فعال هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی این کارخانه بیان کرد: هدف ما تولید ۷۰۰ هزار تن شکر است که از این عدد بالای ۶۰۰ هزار تن را توانسته‌ایم محقق کنیم. در زمینه تولید الکل نیز کارخانه ما با ظرفیت تولید ۳۰ میلیون تن الکل در حال بهره برداری است که ۸۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.

 

ناصری از تولید و صادرات شکر دارویی در این مجموعه خبر داد و گفت: ظرفیت تولید ما در این بخش ۱۲ هزار تن است که علاوه بر شکر سفید، شکر قهوه ای تولید میکنیم. همچنین در راستای طرح های توسعه ای خود از ۲۰ بهمن کارخانه اسانس اکالیپتوس،فسفات و پتاسیم و نیتروژن آغاز شده است‌.

وی در خصوص مشکلات تولید گفت: از سال ۹۷ با قطعی برق کارخانه‌جات صنعتی مواجه بودیم که عملا تولید ما را متوقف کرده بود اما در سال ۱۴۰۰ توانستیم ۷ نیروگاه تولید برق ۱۰ مگاواتی ایجاد کنیم که از این طریق هم مشکل تولید خود را حل کردیم و هم برق مازاد را به روستا ها می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در پایان با بیان اینکه در آبیاری کشت نیشکر از روش های نوین استفاده می‌شود افزود: برای کاهش مصرف آب از آبیاری کم فشار، سطحی، تصفیه پساب‌های نیشکر و هیدرو فلوم استفاده می‌کنیم که همین روش ها باعث صرفه جویی زیادی در هدر رفت آب می‌شود.