به گزارش «نود اقتصادی» روابط عمومی ایران خودرو در واکنش به مطلب «نود اقتصادی» طی جوابیه ای نوشت: در پی انتشار مطلبی کذب در کانال تلگرام نود اقتصادی درخصوص کاهش تیراژ تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو و دور ماندن این شرکت از اهداف ترسیم شده، موارد زیر برای استحضار و انتشار در همان کانال ارسال می شود:

- گروه صنعتی ایران‌خودرو برخلاف ادعای مطرح شده در 90 اقتصادی مبنی بر کاهش تیراژ تولید، در 9 ماهه امسال توانسته در دو بخش سواری و تجاری بیش از 409 هزار دستگاه خودرو تولید کند که بیش از 11 هزار دستگاه بیش‌تر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. 

- آمار و اطلاعات موجود از روند تولید در گروه صنعتی ایران خودرو حکایت از روند افزایشی داشته، به گونه‌ای که در 9 ماهه امسال در دو بخش سواری و تجاری 409 هزار و 608 دستگاه خودرو به تولید رسیده و این آمار صرفا در بخش سواری 396 هزار و 349 دستگاه بوده است.

- برخلاف ادعای مطرح شده، تولید 9 ماهه سال 1401 نسبت به سال 1400 افزایش 10 درصدی داشته و با توجه به این‌که بخشی از آمار سال گذشته مربوط به خودروهای ناقص بوده، نمی‌توان آن را به عنوان مبنایی برای مقایسه آمار دو سال به شمار آورد. برخلاف سال  1400 و بخشی از سال گذشته، آمار امسال براساس تولیدات کامل محاسبه شده است. 


- این میزان تولید در شرایطی رقم خورده است که صنعت خودرو کشور درگیر مشکلات و موانع متعددی از جمله تامین ارز، نقدینگی تولید، مسایل گمرکی، تامین قطعات و مواد اولیه و... بوده و باوجود تعیین اهداف و برنامه‌های ابتدای امسال، شرایط تولیدکنندگان به گونه‌ای بوده است که حفظ روند افزایشی و تحقق بخشی از آن نیز گام بلندی در مسیر حفظ رونق تولید و تامین نیازهای بازار به شمار می‌رود. 

- نهادهای نظارتی و وزارت صمت همواره در جریان وضعیت تولید خودروسازان قرار دارند و گروه صنعتی ایران خودرو نیز براساس رهنمودهای این وزارت‌خانه و وزیر محترم صمت که به صورت مستمر پی‌گیر حل مشکلات و مسایل صنعت خودرو هستند، حرکت می‌کند، لذا طرح موضوع عدم اطلاع وزارت صمت از جریان و فرآیندهای تولید در ایران‌خودرو، کاملا بی اساس بوده و بی‌تفاوتی این ساختار نسبت به تولید را به اذهان متبادر می‌کند.