ابوالفضل روغنی گلپایگانی، دبیرکل فراکسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با «نود اقتصادی» با رد مربوط دانستن نامه اخیر تشکل‌ها با حمایت از سلاح ورزی اظهار کرد: اخیرا نامه‌ای از سوی فراکسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی به شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی نوشتیم که این نامه علی رغم ادعای برخی رسانه‌ها به هیچ وجه ربطی به حمایت از شخص خاصی نداشت.

وی افزود: در این نامه به موضوع جلسه هفته آینده شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی در خصوص کاهش تشکل‌های حاضر در اتاق اشاره کردیم و خواستار این شدیم که رویه‌های قانونی در این زمینه طی شود.

روغنی گلپایگانی گفت: در خصوص تغییرات تشکل‌های اتاق بازرگانی از دو کانال می‌توان اقدام قانونی کرد. اولی تغییر قانون اتاق در مجلس که هنوز نهایی نشده و دیگری مصوبه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی که از طریق هیات رئیسه به شورای عالی نظارت برده شود. در حال حاضر هیچ کدام از این دو اتفاق نیفتاده است.

دبیرکل فراکسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: بنابراین ما خواستار از دستور خارج شدن این موضوع از جلسه شورای عالی نظارت در تاریخ ۲ بهمن بودیم. اما متاسفانه برخی‌ها این نامه غیر سیاسی و تخصصی ما را "لشگرکشی تشکل‌ها در حمایت از آقای سلاح ورزی" تفسیر کردند که این موضوع صحت ندارد. تشکل‌های اتاق بازرگانی خود را در کنار نظام و دولت می‌داند و هیچ وجه دنبال کار سیاسی و حمایت از شخص خاصی نیست.