به گزارش «نود اقتصادی»، سید محمد هادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: در سی و یکمین اقدام سازمان امور مالیاتی در جهت تسهیل امور مودیان و بهبود محیط کسب و کار،  از این به بعد مالیات نقل و انتقال سهام غیر بورسی از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به صورت برخط و بدون نیاز به مراجعه حضوری، انجام می شود.
 


با الکترونیکی شدن مالیات نقل و انتقال سهام غیر بورسی علاوه بر کاهش زمان این فرآیند از چند روز به چند دقیقه، فعالین اقتصادی از سالانه بیش از 200 هزار تردد و مراجعه حضوری بی نیاز شدند.

گفتنی است براساس فرآیند دیده شده اشخاص حقیقی/حقوقی که به عنوان سهامدار یک شرکت درخواست نقل و انتقال سهام را از طریق اداره ثبت شرکت ها ثبت می نمایند و وضعیت درخواست آنها به مرحله پرداخت مالیات می رسد می توانند درخواست های مربوط به نقل و انتقال سهام خود را در پنجره واحد خدمان مالیاتی مشاهده نموده و اقدام به صدور پرداخت برخط قبض نمایند.

از طرف دیگر بدیعی است که پس از پرداخت مالیات، اطلاعات پرداخت از قبیل شناسه، مبلغ قبض و همچنین تاریخ پرداخت برای اداره ثبت شرکت ها به صورت برخط ارسال می گردد.