به گزارش«نود اقتصادی»، یاسر خانی مدیرعامل شرکت توسعه دانش بنیان سینا امروز (سه شنبه ۵ دی) در نشست خبری تشریح جزئیات سلسله رویداد‌های پل سرمایه گذاری (پل سوم: فراگیری و فناوری مالی) اظهار داشت: موسسه دانشمند به عنوان بازوی تحقیق و توسعه بنیاد مستضعفان بوده و هلدینگ تحقیق و توسعه این مجموعه به حساب می‌آید؛ همچنین «سیناوی سی» بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر بنیاد مستضعفان ذیل هلدینگ دانشمند است.

وی افزود: ۲ راهبردی اساسی در هلدینگ دانش بنیان سینا داریم که راهبرد اول توسعه زنجیره کامل و راهبرد دوم پیشرفت مناطق محروم است؛ هلدینگ‌های انرژی، برق، صنایع غذایی، حمل و نقل و کشاورزی هلدینگ‌های اقتصادی بنیاد مستضعفان محسوب می‌شوند همچنین بنیاد علوی مسئول فعالیت در مناطق محروم است.

مدیرعامل شرکت توسعه دانش بنیان سینا تصریح کرد: برای آنکه سرمایه گذاری‌های خود را متمرکز کنیم پلتفرمی را با عنوان پل سرمایه گذاری طراحی کرده ایم که تا کنون ۲ رویداد را برگزار کرده و از تعدادی شرکت و طرح حمایت کرده ایم؛ رویداد اول با موضوع کشاورزی بوده و درباره خوراک دام و دامپروری تصمیمات و حمایت‌های خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: چون در کشورمان نیاز به علوفه به عنوان دومین کالای هزینه بر در کشورمان وجود دارد و توسعه کشاورزی هم برای ما مهم است رویداد اول را برگزار کردیم؛ سرمایه گذاری برای تولید خوراک دام را بر اسای فناوری و ابداعات در دستور کار قرار دادیم و از پسماند کشاورزی و بلوط خوراک خوبی تولید شده است.

خانی افزود: رویداد دوم با تمرکز بر حوزه حمل و نقل بود که این رویداد بر ۲ حوزه توسعه لجستیک و حمل و نقل متمرکز بود؛ از تعدادی شرکت و طرح هم در این رویداد حمایت کردیم.
 



وی ادامه داد: بعد از برگزاری این رویداد‌ها یک کارگاه آموزشی با حضور وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی و با مدیریت بنیاد مستضعفان برگزار شد که تصمیمات خوبی هم در آنجا اتخاذ شد.

مدیرعامل شرکت توسعه دانش بنیان سینا درباره سومین و چهارمین رویداد پل سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: سومین رویداد پل سرمایه گذاری با موضوع فناوری مالی در دی ماه برگزار می‌شود؛ چهارمین رویداد هم با موضوع هوش مصنوعی و کاربرد‌های آن در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی گفت: پنل سرمایه گذاری، پنل نوآوری در صنعت و در نهایت طرح‌های برتر در رویداد سوم انتخاب شده و در اولویت سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان قرار دارد.

خانی در ادامه تصریح کرد: از شرکت‌های فعال هر حوزه برای حضور در رویداد‌های پیشرو دعوت می‌کنیم؛ رایزنی‌های لازم را هم برای استفاده از تجارب آن‌ها و نحوه سرمایه و توسعه آن انجام داده ایم.

وی درباره آسیب شناسی رویداد‌های پیشین که توسط سینا وی سی برگزار شده است گفت: بعد از برگزاری هر رویداد پنل‌های آسیب شناسی شکل گرفته و موضوعات مرتبط با آن را بررسی می‌کنیم؛ همچنین تیم‌های خلاق و نوآور هم راهکاری لازم برای برون رفت مشکلات ارائه می‌دهند.

مدیرعامل شرکت توسعه دانش بنیان سینا افزود: تا امروز فعالین بورس و بیمه و بانک و فناوری اطلاعات آمادگی حضور در رویداد سوم را اعلام کرده اند؛ زیر مجموعه‌های بیمه مرکزی و مرکز نوآوری بیمه، کانون کارگزاران بورسی، مرکز مالی ایران و مرکز آموزش بورس و پلتفرم‌های ارایه دهنده خدمات فناوری اطلاعات در بورس هم برای حضور در این رویداد‌ها دعوت شده اند.

وی تصریح کرد: شرکت توسعه دانش بنیان سینا آمادگی لازم را برای سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومانی در حوزه فناوری مالی دارد و امیدوارم طرح‌های مطلوبی را در رویداد سوم مشاهده کنیم.
 



خانی درباره محور‌های رویداد سوم پل سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: فناوری‌های مالی در بورس، بانک، بیمه و لیزینگ، فراگیری مالی و آموزشی سواد مالی، رمز ارز، بلاک چین و هوش مصنوعی در صنعت مالی، پردازش اطلاعات مالی، اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری شرکت‌ها و همچنین مدیریت سبد دارایی و سرمایه گذاری محور‌های رویداد سوم پل سوم: فراگیری و فناوری مالی است.

وی گفت: در سینا وی سی توجه ویژه‌ای به سواد مالی داریم و قرار است از ایده‌ها و محصولاتی که در کنشگری مالی فعال هستند حمایت کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه دانش بنیان سینا خاطرنشان کرد: این هلدینگ به دنبال استفاده از یک پلتفرم برای ارائه خدمات به اشخاص است و از اینکه چند خدمت در بستر یک پلتفرم ارائه و از ایده‌ها حمایت کنیم استقبال می‌کنیم.

وی درباره میزان سهامداری شرکت توسعه دانش بنیان سینا در طرح‌هایی که با کمک این هلدینگ راه اندازی شده است گفت: بین ۵ تا ۴۹ درصد در شرکت‌هایی که سرمایه گذاری می‌کنیم سهامداری خواهیم کرد و تلاش داریم بر همین اساس نظارت خود را اعمال کنیم البته قطعا تعدادی عضو هیات مدیره هم خواهیم شد.

خانی درباره جزئیات میزان حمایت‌های مالی از طرح‌ها و ایده‌های رویداد اول و دوم افزود: در رویداد اول که ۳۵ طرح ارائه شده بود از ایده برتر ۱۰ میلیارد تومان حمایت کردیم؛ برای رویداد دوم هم که ۱۲۵ طرح ارایه شده بود از یک طرح ۱۰ میلیارد تومان حمایت کردیم.

مدیرعامل شرکت توسعه دانش بنیان سینا درباره احتمال خروج از شرکت‌هایی که با حمایت بنیاد مستضعفان راه اندازی می‌شوند گفت: وقتی از یک شرکت سرمایه گذاری کردیم قطعا حضور ما در آن زمانی دارد و بین یک تا پنج سال بعد از راه اندازی از آن خارج خواهیم شد فقط باید آن شرکت روی پای خود با قدرت قرار گرفته و فعال باشد.