احتراماً، در راستای انتشار خبر با عنوان «پاداش بالای یک میلیارد تومانی شرکت مترو تهران به بازنشستگان خود» در رسانه نود اقتصادی پاسخ شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه به شرح زیر ارسال می گردد.

حقوق و مزایای کارکنان شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه بر اساس قانون کار تعیین می گردد و طبق ماده 24 قانون کار، در هنگام خاتمه قرارداد یا بازنشستگی، معادل یک ماه حقوق و مزایا به ازای هر سال به کارکنان تعلق می گیرد و با عنایت به قرارداد دایم کارکنان و پرداخت سنوات در موقع بازنشستگی، این شرکت طبق استانداردها و اصول پذیرفته شده حسابداری، موظف به شناسایی ذخیره سنوات پایان خدمت در هر دوره مالی می باشد که این مبلغ سالیانه متناسب با افزایش حقوق و مزایا و میزان کارکرد کارکنان افزایش می یابد. 

مطالب منتشر شده مبنی بر پاداش پایان خدمت مندرج در صفحه 15 و 16 صورت های مالی به مبلغ 657 میلیارد تومان مربوط به شناسایی ذخیره سنوات پایان خدمت کلیه کارکنان این شرکت به تعداد 7507 نفر و بر مبنای آخرین حقوق و مزایا و میزان کارکرد سال مالی ۱۴۰۱ است و هیچ ارتباطی با پرداختی به بازنشستگان ندارد. 

پاداش پایان خدمت پرداختی به کارکنان بر اساس قانون معادل یک ماه آخرین حقوق و مزایا مطابق احکام کارگزینی محاسبه و پرداخت می شود و جمع مبلغ سنوات پرداخت شده شرکت بهره برداری در سال 1401 طبق صفحه 39 صورت های مالی مبلغ  50 میلیارد تومان می باشد.

براساس آنچه گفته شد پرداخت پاداش 1.6 میلیارد تومانی به بازنشستگان شرکت بهره برداری مترو کاملا خلاف واقع است لذا خواهشمند است جهت تنویر افکار عمومی به نحو شایسته نسبت به انتشار این پاسخ اقدام نمایید.

با تشکر