به گزارش «نود اقتصادی» حسین طوسی، عضو کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با «نود اقتصادی» با تاکید بر لزوم افزایش اختیارات و استقلال عمل بانک مرکزی و تاثیر آن بر مدیریت بازار ارز گفت: قطعا بانک مرکزی برای پیاده‌سازی و اجرای برنامه های خود از جمله سیاست های تثبیت بازار، نیازمند توان کافی مدیریتی و عملیاتی است که این موضوع تنها با افزایش اختیارات و استقلال اصلی ترین نهاد پولی و ارزی کشور تحقق می یابد.

وی افزود: در نتیجه می‌توان امیدوار بود که تاثیر سیاست های بانک مرکزی طبق قانون جدید در جهت مدیریت بازار، بسیار بهتر و جامع تر از گذشته عمل خواهد کرد.

طوسی گفت: بیش از هشت ماه از سال جاری گذشته و ما بر خلاف سال‌های گذشته شاهد ثبات قابل قبول قیمت دلار در بازار بودیم که این مساله یکی از دستاوردهای مثبت و مهم سیاست های تثبیت بانک مرکزی است.

عضو کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: همین موضوع دلیل محکمی برای لزوم افزایش اختیارات و استقلال بانک مرکزی است و حالا با توجه به قانون جدید می‌توان حداقل تا پایان سال به تداوم و استمرار ثبات در بازار ارز همچنان امیدوار باشیم.

رونق اقتصاد ایران نیازمند تقویت بخش مولد، تسهیل روند واردات و صادرات و تجارت جهانی و کاهش فشار حاصل از مشکلات ارزی و تورم است که خوشبختانه قانون جدید بانک مرکزی و افزایش اختیارات و استقلال آن می تواند نویدبخش اتفاقات مهم و آینده‌ای روشن‌تر در رسیدن به این اهداف باشد.

معتقدم بانک مرکزی هر چقدر بتواند در چارچوب قانون جدید، توان و امکان مدیریتی و نظارتی خود را ارتقا دهد، ثبات در بازار ارز نیز تداوم خواهد یافت که این روند می تواند بهبود هر چه بیشتر وضعیت اقتصادی را برای کشورمان به ارمغان آورد.