به گزارش «نود اقتصادی» اگر در شهر تاریخی شیراز، در جست­وجوی اقامتگاهی هستید که علاوه بر موقعیت مکانی؛ دسترسی سریع به مرکز شهر و جاذبه‌­های اطراف داشته باشد، پیشنهاد ما به شما، هتل چمران است. به دلیل موقعیت استراتژیکی این هتل، دسترسی سریع و آسانی به جاذبه های دیدنی نزدیک هتل چمران شیراز خواهید داشت.
اقامت در هتل چمران، شما را با فرهنگ، آداب و رسوم، تاریخ و هنر شیراز آشنا خواهد کرد؛ علاوه بر این، از آثار شعری حافظ، سعدی، باغ­ها، مساجد با معماری متفاوت و غذاهای خوشمزه محلی بازدید خواهید کرد.
معرفی 5 مورد از بهترین جاذبه های دیدنی نزدیک هتل چمران شیراز
یکی از جذابیت­های سفر به شهر شیراز، بازدید از جاهای دیدنی و ماجراجویی در دل تاریخ است. این شهر کلی جاذبه گردشگری دارد که بازدید از آن­ها، سفر خاطره­انگیزی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
حافظیه، سعدیه، مجموعه زندیه، باغ ارم، باغ گلشن، باغ عفیف­آباد و چندین جاذبه دیگر، هر کدام از جذابیت­های خاصی برخوردارند. در ادامه این بخش با چند مورد از پربازدیدترین جاذبه های دیدنی نزدیک هتل چمران شیراز آشنا می­شوید.
حمام وکیل شیراز

یکی از جاذبه های دیدنی نزدیک هتل چمران شیراز، حمام وکیل است که در دوره زندیه و به دستور کریمخان زند ساخته شد. این حمام در خیابان طالقانی و در کانون شهر قرار گرفته است. در گذشته از این مکان به عنوان محلی برای شست­وشو و مراسم­های مختلف استفاده می­شد.
یکی از نکات جالب حمام وکیل این است که در ساخت آن، از مصالح سختی مانند آهک استفاده شده است. آهک، بیشترین مقاومت را در برابر رطوبت دارد و باعث می­شود، دیواره­های حمام استحکام بیشتری داشته باشند. در حمام وکیل به دلیل رفت­وآمد بیشتر مردم، مراسمات متعددی با موضوعات خاص برگزار می­شده که شامل مراسم آشنایی، خواستگاری، حنابندان و... می­شود.
در حمام وکیل از تماشای مجسمه­ها و لباس­های سنتی لذت خواهید برد. در این مکان تاریخی، 30 مجسمه وجود دارد که سبک زندگی، آداب و رسوم و فرهنگ مردم شیراز را در دوره زندیه نشان می­دهد. این مجسمه­ها شامل مجسمه­های زنانی است که در حمام، مشغول گپ­وگفت می­شدند. از دیگر مجسمه­ها می­توان به مجسمه مراسمات حنابندان عروس و داماد اشاره کرد.
مجسمه حمام چله از دیگر مجسمه­هایی است که در حمام وکیل شیراز به چشم می­خورد. این مجسمه، مراسم چله نوزاد و تبرک­جستان پیرزنان را با استفاده از عطر و گلاب به خوبی نمایش می­دهد.
ارگ کریمخان زند شیراز
 

در خیابان کریمخان زند و نبش میدان شهدا با یکی دیگر از جاذبه های دیدنی نزدیک هتل چمران شیراز آشنا می­شوید که روزگاری محل حکومت در زندگی پادشاه بوده است. ارگ کریمخان از جمله آثار تاریخی و معماری شیراز است که دارای چهار برج، چهار ایوان، چندین اتاق نقاشی شده، حمام، آبنما و باغچه است.

ارگ کریمخان دارای امکانات مختلفی است که شامل موزه سلاح­های نظامی، موزه عبرت، قهوه­خانه سنتی، فروشگاه، پارکینگ، سرویس بهداشتی و نگهبانی می­شود. در این مکان می­توانید از دیدن نقاشی­های زیبا و پخش موسیقی لذت ببرید.

اگر وارد ارگ شوید، مبهوت معماری بی­نظیر آن خواهید شد. این بنا، در عین سادگی، زیبایی و شکوه خود را حفظ کرده است. دیوار­های کنگره­دار، اطراف عمارت را احاطه کرده که با چهار برج مرتفع، جلوه خاصی به ارگ بخشیده است. هر کدام از این برج­ها، دارای اتاق­های خاص هستند که جهت استراحت نهگبانان و نگهداری اسلحه­ها استفاده می­شده است.  

از ارگ کریمخان تا هتل چمران شیراز تنها 5 کیلومتر فاصله است. برای رفتن به ارگ می­توانید از خودرو، تاکسی، اتوبوس یا مترو استفاده کنید. این بنای تاریخی در فهرست میراث ملی ایران ثبت شده است و هم اکنون به عنوان موزه بزرگ فارس، مورد توجه همگان واقع شده است.

باغ ارم شیراز

یکی از زیبا­ترین و معروف­ترین جاذبه­ های دیدنی نزدیک هتل چمران شیراز، باغ ارم است که در شمال این شهر واقع شده است. این باغ چندین بنای با شکوه و گیاهان متنوع دارد که هر کدام به زیبایی باغ افزوده­اند. بنای اصلی این باغ به دستور ایلخان قشقایی ساخته شد. درختان سرو، کاج و نارنج از جمله درختانی هستند که در باغ خودنمایی می­کنند.

باغ ارم به 2 بخش­ تقسیم می­شود که شامل عمارت و کتیبه می­شود. عمارت باغ ارم، دارای 3 طبقه و ستون­های باشکوه است که به شکل دایره ساخته شده­اند. نقاشی­ها، گچ­بری­ها، حجاری و کاشی­کاری­های عمارت که با الهام از معماری دوران صفویه و زندیه ساخته­ شده، به جذابیت باغ افزوده است. تالار آینه، از جمله تالار­هایی است که در ساختمان اصلی عمارت قرار گرفته است. ستون­های زیبا و پنجره­های آهنی این تالار، نمای جذاب و شکیلی به آن بخشیده است.

کتیبه­های گوناگونی در سرتاسر باغ، وجود دارد که بر روی آنها تصاویری از سربازان هخامنشی همراه با جزئیات حک شده است. در اطراف باغ، مسیر­های پیاده­روی ساخته شده که می­توانید ساعاتی را به دور از ترافیک و شلوغی شهر، در آرامش قدم بزنید.

باغ عفیف ­آباد شیراز

در این بخش با یکی دیگر از جاذبه های دیدنی نزدیک هتل چمران شیراز آشنا می­شوید که موزه­های جالبی را به شما نمایش می­دهد. باغ عفیف یا باغ گلشن شیراز، همان مکانی است که با وسعتی نزدیک به 127 هزار متر، شما را با فرهنگ مردم گذشته شیراز، آشنا می­کند. از باغ عفیف تا هتل چمران شیراز، 5 کیلومتر فاصله است.
باغ عفیف، مجموعه­ای از کاخ سلطنتی اصلی، عمارت و تالار می­شود. کاخ سلطنتی، عمارتی 2 طبقه است که شامل 30 تالار، اتاق­های پیچ در پیچ و ستون­هایی مرتفع می­شود. معماری این کاخ که ترکیبی از معماری هخامنشی و ساسانی است، بسیار بی­نظیر و فوق­العاده است.   
در بخش موزه باغ عفیف، بسیاری از ادوات جنگی مربوط به دوره­های مختلف تاریخی را مشاهده خواهید کرد که شامل سلاح­های گرم و سرد، شمشیر، زره، تفنگ و تپانچه می­شود. در بخش موزه عبرت نیز اتاق همایش، نشیمن، اتاق مطالعه، پذیرایی و قمار­خانه وجود دارد که با فرش­هایی اصیل و گران­بها پوشانده شده است.
باغ عفیف­آباد شیراز در سال 1351 با شماره 913 به ثبت آثار ملی ایران رسید. یکی از بهترین وسایل برای دسترسی به این باغ، استفاده از مترو است. برای این کار باید، در ایستگاه آوینی پیاده شده و خود را به باغ برسانید.

 


پارک آزادی شیراز
اوجی از هیجان و شادی را با رفتن به یکی از جاذبه های دیدنی نزدیک هتل چمران شیراز به نام پارک آزادی، تجربه کنید. بوستان آزادی که در بلوار آزادی شیراز واقع شده، امکانات مختلفی برای گردشگران در نظر گرفته تا لحظات خاطره­انگیزی را سپری کنند.
از جمله امکانات موجود در پارک آزادی شیراز می­توان به شهربازی، سینما هفت­بعدی، دریاچه مصنوعی، چرخ و فلک، ترن هوایی، استخر، نمازخانه، تالار اجتماعات، غرفه­های خوراکی و تالار نمایش اشاره کرد. وجود این امکانات، پیک­نیک و گردش­های خانوادگی شما را لذتبخش­تر خواهد کرد.
اگر می­خواهید عکس­هایی یادگاری با دوستان خود بگیرید، غرفه عکاسی موجود در پارک، خدمات خوبی به شما ارائه می­دهد. مسیرهای دوچرخه­سواری و پیاده­روی از دیگر امکاناتی است که برای شما در نظر گرفته شده است.
 برای رفتن به پارک آزادی، از وسایل مختلف حمل­ونقل می­توانید استفاده کنید؛ اما به دلیل نزدیکی این پارک به ایستگاه­های بی­آرتی، استفاده از این وسیله برای دسترسی سریع شما، پیشنهاد می­شود.
جمع­ بندی
با انتخاب هتل چمران به عنوان اقامتگاه خود در شیراز، دیگر نگران ترافیک، زمان و هزینه نخواهید شد. اقامت در این هتل مساوی است با صرفه­جویی در هزینه­ها و صرفه­جویی در زمان؛ پس لذت بازدید از جاذبه های دیدنی نزدیک هتل چمران شیراز را با رزرو این هتل، از دست ندهید.