به گزارش «نود اقتصادی» به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیق و توسعه دانشمند، دومین رویداد «پل سرمایه گذاری» امروز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

در این رویداد ۱۳۵ طرح به دبیرخانه ارسال شد که از بین آنها ۳ طرح به مرحله نهایی راه پیدا کرده و در پایان پس از رقابت تنگاتنگ، شرکت سپهر شریف توانست حائز امتیازات لازم برای تائید سرمایه‌گذاری از سوی شرکت توسعه دانش بنیان سینا بازوی سرمایه گذاری خطر پذیر بنیاد مستضعفان شود.

 در این رویداد ۲۵ شرکت دانش بنیان در حوزه حمل و نقل و لجستیک هوشمند در نمایشگاه رویداد نسبت به ارائه دستاوردهای فناورانه خود اقدام نمودند. 

این دومین رویداد پل سرمایه گذاری است که در راستای کشف و حمایت از ایده‌های نوآورانه برای حل مشکلات کشور و رفع نیاز شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان انجام می‌شود.

علیرضا زاهدی مدیرعامل موسسه تحقیق و توسعه دانشمند در این رویداد گفت: در جهت‌گیری جدید بنیاد مستضعفان بدنبال توجه هرچه بیشتر به توسعه نوآوری و فناوری در شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد و پاسخ به نیاز‌های فناورانه کشور هستیم. بصورتیکه به هیچ وجه با بخش خصوصی رقابت نشود.

وی افزود: در دومین رویداد پل سرمایه گذاری تمرکز روی مسئله حمل و نقل هوشمند و لجستیک است؛ ایران در این زمینه ظرفیت بسیار مناسبی دارد که باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.

یاسر خانی مدیرعامل شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا نیز درباره این رویداد گفت: موضوع فعالیت سینا وی سی سرمایه گذاری در پروژه‌های خطر پذیر برای حمایت از طرح‌ها و ایده‌های جوانانی است که می‌توانند باری از دوش کشور و حل مسائل زنجیره ارزش بنیاد مستصعفان بردارند.

وی افزود: کشور ما در شاهراه ارتباطی قرار دارد و این موضوع یک مزیت استراتژیک برای دسترسی و حمل و نقل لجستیک محسوب می‌شود به همین منظور پل سرمایه گذاری دوم در رابطه با حمل و نقل برگزار شد.

همچنین در این رویداد چندین تفاهم‌نامه و توافق‌نامه برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان منعقد شد که از جمله آنها می‌توان به توافق‌نامه هم سرمایه‌گذاری سینا وی سی و صندوق پژوهش و فناوری گیلان در شرکت راهکار هوشمند بیدار و تفاهم نامه همکاری سینا وی سی با صندوق توسعه فناوری‌های نوین و سینا ریل اشاره کرد.

در انتهای این رویداد با حضور مدیرعامل سینا وی سی، شرکت ملی پست ایران، مدیرعامل موسسه تحقیق و توسعه دانشمند، روح اله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و فعالان حوزه لجستیک و حمل و نقل از تمبر اختصاصی دومین رویداد پل سرمایه‌گذاری رونمایی شد.

در این رویداد هئیت های تجاری از کشورهای روسیه، مالزی، صربستان و کرواسی از نمایشگاه پل سرمایه گذاری بازدید و به مذاکره با شرکت های هلدینگ حمل و نقل بنیاد پرداختند.