به گزارش «نود اقتصادی» دیروز و در یک خبر انتصاب عجیب در وزارت جهاد کشاورزی، محمود خاوازی وزیر جهاد کشاورزی دولت دوازدهم که عملکرد بسیار بحث برانگیزی را در سال‌های پایانی دولت حسن روحانی در حوزه کشاورزی رقم زده بود، به جای علایی مقدم به عنوان قائم مقام و معاون برنامه ریزی وزارتخانه انتخاب شد.

خاوازی در شرایطی در کمتر از دو سال از پایان مسئولیتش در دولت گذشته به ساختمان خیابان طالقانی بر می‌گردد که دوره فعالیت او یادآور صف‌های طولانی مرغ، کمبود نهاده‌های دامی، مشکلات سامانه بازارگاه، تاخیرهای پیاپی در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم، سقوط فاحش در آمارهای امنیت غذایی و گرانی شدید کالاهای اساسی بوده است و شاید خودش هم فکر نمی‌کرد برای قبول مسئولیت دوباره به وزارت جهاد کشاورزی فراخوانده شود.

به نظر می‌رسد محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی که پیش از این با انتصاب شاهرخ رمضان‌نژاد به عنوان سرپرست حوزه وزارتی وزارت جهاد کشاورزی پای مدیران سیاسی و ناکام دولت گذشته را به این وزارتخانه راهبردی باز کرده بود، با حکم دادن به خاوازی تیر خلاص امید به تحول در این وزارتخانه را زد و موجی از نگرانی را در خصوص تکرار ناکامی‌های بخش جهاد کشاورزی در دولت روحانی را پدید آورد.

قطعا عملکرد علایی مقدم و بسیاری از مدیران دوره ساداتی‌نژاد وزیر سابق جهاد کشاورزی هم قابل دفاع نیست ولی این نمی‌تواند دلیلی برای بازگرداندن مدیران شکست خورده دولت روحانی در این برهه حساس باشد. باید دید وزیر جهاد کشاورزی چه توجیهی برای حکم دادن به یک مدیر نه چندان خوشنام در وزارت جهاد کشاورزی دارد و آیا با بازگشت خاوازی باید منتظر تکراری ناکامی‌های دولت روحانی در تامین امنیت غذایی و گرانی کالاهای اساسی باشیم؟