افزایش امنیت و سرعت نقل و انتقال بانکی با استفاده از شماره شبا باعث شده تا این شماره جزو پرکاربردترین و محبوب‌ترین اطلاعات بانکی مشتریان بانک‌های گوناگون باشد. سرعت واریز وجه با استفاده از شماره شبا به‌صورت لحظه‌ای بوده و امنیت آن نیز نسبت به روش‌های دیگر بیشتر است.

 

انتقال پول با شماره شبا

وقتی صحبت از شماره شبا باشد، این سؤال برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که نقل و انتقال‌های مالی چقدر طول می‌کشند و اگر بخواهیم به صورت لحظه‌ای و آنی پولی را به حساب کسی واریز کنیم، بهتر است از کدام یک از روش‌های انتقال وجه استفاده کنیم؟

بد نیست بدانید که هر فردی برای انجام دادن امور بانکی نیاز به اطلاعات حساب خود دارد. به عنوان مثال یا باید شماره کارت را داشته باشد یا از طریق شماره حساب پول جابجا کند. حتی می تواند به جای همه این‌ها شماره شبا خود را دریافت کند و با استفاده از آن نقل و انتقال‌های مالی را بدون محدودیت انجام دهد.

شاید تعجب کنید اگر این نکته را بدانید که با تبدیل شماره کارت به شبا دیگر نیازی نیست هیچ کدام از اطلاعات حساب و کارت خود را داشته باشید؛ زیرا این شماره ۲۴ رقمی، هر اطلاعاتی که شما برای انتقال وجه نیاز داشته باشید، دارا است.

این شماره به متقاضیان اجازه می‌دهد تا از سرویس‌های بانکی و تمام خدمات الکترونیکی بدون نیاز به سایر جزئیات حساب خود بهره ببرند. انتقال پول با استفاده از شماره شبا در حواله‌های ساتنا و پایا انجام می‌شود. چرا که این دو سیستم تنها بر پایه شبا فعالیت می‌کنند و اگر فردی بخواهد به صورت لحظه‌ای و آنی پولی را به حساب فرد دیگری واریز کند، می‌تواند از طریق سامانه ساتنا اقدام نموده و روزانه مبالغ بالایی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان را به حساب دیگران واریز کند.

این سقف مبلغ که به آن اشاره شد، مربوط به انتقال وجه به صورت اینترنتی و با دریافت توکن است. اگر مشتریان بخواهند حضوری به بانک مراجعه کنند و با شماره شبا پول انتقال دهند، محدودیتی برای انتقال وجه نخواهند داشت!

چرا سرعت انتقال وجه با شبا بالا است؟

سرعت انتقال وجه با شماره شبا نسبت به سایر روش‌های دیگر بسیار بالاتر است. دلیل این افزایش سرعت هم این است که تمام مراحل به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می‌شود. البته در صورتی که مشتریان از شماره شبا و سامانه پایا استفاده کنند، انتقال وجه ممکن است ۱۲ ساعت به طول بیانجامد، اما سامانه ساتنا سرعت انتقال وجه را به کمترین حد ممکن رسانده است. مشتریان بانک‌های گوناگون می‌توانند بین 2 ثانیه تا 20 دقیقه مبالغی بالاتر از 50 میلیون تومان را به حساب دیگران واریز کنند.

شماره شبا یک شناسه پرکاربرد و منحصر به فرد است که برای هر حسابی طراحی شده است. این شناسه به دلیل اینکه بر اساس استانداردهای بین‌المللی طراحی شده و کاربرد اصلی آن تسویه بین بانکی و پرداخت مبالغ کلان مالی است، دستور پرداخت‌ها را به صورت فوری انجام می‌دهد.

 

دلیل افزایش امنیت انتقال بانکی از طریق شماره شبا چیست؟

یکی از مزیت‌های دریافت شماره شبا بالا بردن امنیت انتقال وجه است. همین امر هم باعث شده تا طرفداران شماره شبا روز به روز بیشتر شود. چرا که می‌دانند هیچ وقت احتمال واریز کردن مبلغ به حساب فرد اشتباهی وجود نخواهد داشت و امنیت این شماره کاملاً تایید شده است.

  • شناسه شبا که به صورت یکتا طراحی می‌شود، هیچ شباهتی با شماره شباهای دیگر ندارد.
  • اگر حتی شماره شبا توسط مشتریان یا متصدیان بانک اشتباه وارد شود، انتقال وجه صورت نمی‌گیرد. چرا که سیستم به صورت اتوماتیک پیام خودکار ارسال می‌کند و از انتقال وجه جلوگیری می‌کند.
  •  انتقال وجه با استفاده از سامانه‌های مورد نیاز برای جابجایی پول با شماره شبا، قطعی و برگشت ناپذیر است. به همین خاطر امنیت این شماره تایید شده و استفاده از آن به دلیل اینکه هم از طریق حضوری امکان‌پذیر است، هم غیر حضوری، طرفداران خاص خود را دارد.

چگونه می‌توان شماره شبا را دریافت کرد؟

با تفاسیری که در بخش‌های پیچ درباره شماره شبا ارائه شد، حتماً علاقه پیدا کرده‌اید که با روش‌های دریافت شماره شبا آشنا شوید تا در صورت لزوم بتوانید به راحتی شماره شبا را دریافت کنید و از آن برای انجام نقل و انتقال‌های سریع و امن استفاده کنید.

 

دریافت شماره شبا به صورت حضوری

اگر جزو افرادی هستید که با تکنولوژی غریبه هستند و از کار کردن با گوشی‌های موبایل و اینترنت بانک سر در نمی‌آورند، راحت‌ترین کار برای شما دریافت حضوری شماره شبا است. البته بگذریم از اینکه روش‌های حضوری هم وقت شما را می‌گیرند و هم نیاز به انرژی زیادی دارند، اما به هر حال بهتر از سردرگمی و بلاتکلیفی هستند؛ بنابراین در هر بانکی که حساب دارید می‌توانید به آنجا مراجعه کنید و شماره شبا خود را دریافت کنید. حتی می‌توانید به عابر بانک‌های همان بانک رفته و از طریق کارت بانکی خود و استعلام موجودی در منوی اطلاعات حساب، شماره شبا را استعلام بگیرید.

دریافت شماره شبا غیر حضوری

روش آنلاین یا غیر حضوری دریافت شماره شبا یک روش پرکاربرد و سریع است که در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید از آن استفاده کنید. این روزها سایت‌های معتبری طراحی شده‌اند که شماره شبا را برای کاربران استعلام می‌گیرند. در این سایت‌ها کارمزدهای بسیار اندک از کاربران دریافت شود که واقعاً منصفانه است. برای استفاده از خدمات این سایت‌ها که نماد اعتماد الکترونیک دارند و قابل اعتماد هستند، بایستی شماره حساب یا شماره کارت بانکی خودتان را داشته باشید تا بتوانید آن ها را به شبا تبدیل نمایید. این سایت‌ها دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته هستند و در هر ساعت از شبانه روز که بخواهید می‌توانید از خدمات آن ها با خیالی آسوده استفاده نمایید.

 

کلام آخر

اگر به فکر گرفتن شماره شبا هستید و با مراحل استعلام این شماره پرکاربرد به صورت اینترنتی آشنایی ندارید، نگران نباشید. چرا که مراحل استعلام اینترنتی شماره شبا بسیار ساده است. شبایاب یکی از سایت‌های معتبر است که با دریافت کارمزدی حدود ۱۲۵۰ تومان، شماره شبا را برای شما استعلام می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با مراحل دریافت شبا می‌توانید به سایت اصلی شبایاب مراجعه نمایید.