حجت الاسلام علیرضا سلیمی؛ عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص افشای اطلاعات مالی کشور توسط رئیس کل اسبق بانک مرکزی اظهار کرد: گزارش‌هایی به ما رسیده که از فروش اطلاعات محرمانه پولی و مالی کشور در حوزه منابع ارزی و تورم و غیره توسط عبدالناصر همتی رئیس پیشین بانک مرکزی کشور به بیگانگان حکایت دارد.

وی افزود: قوه قضاییه باید به این موضوع ورود پیدا کند و موضوع را به طور دقیق و با جدیت مورد رسیدگی قرار دهد. آقای همتی و امثال آقای همتی همچون آقای زنگنه و آقای اردکانیان باید پاسخگوی عملکرد خود به مردم و دستگاه‌های مربوطه باشند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: مردم منتظر آن هستند که اطلاعات شفاف و روشن درباره افشای اطلاعات مالی محرمانه کشور به بیگانگان توسط آقای همتی از سوی قوه قضاییه به آنها داده شود و قوه قضاییه باید این موضوع را به صورت شفاف به اطلاع مردم برساند.

به گزارش «نود اقتصادی» خبرها از این امر حکایت دارد که عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در دولت دوازدهم برای دریافت وام در دوران کرونا از صندوق بین المللی پول اطلاعات محرمانه ارزی و اقتصادی کشور را بنا به درخواست صندوق بین المللی پول در اختیار این صندوق قرار داده است.