بازار فارکس را می‌توان بزرگ‌ترین بازار مالی در جهان دانست. نحوه واریز پول برای معاملات فارکس شامل روش‌های مختلفی است که فعالان حاضر در این زمینه باید با آن‌ها آشنایی کاملی داشته باشند. در این متن نیز قصد داریم به همین مورد بپردازیم. با ما همراه باشید.

روش‌های مربوط به نحوه واریز پول برای معاملات فارکس

همان طور که گفته شد، امروزه روش‌های گوناگونی برای واریز کردن پول جهت انجام معاملات یا تراکنش‌های مالی در بازار فارکس وجود دارد. این روش‌ها به شکل عادی شامل موارد زیر هستند:

  • استفاده از کارت‌های اعتباری
  • انتقال مستقیم بانکی
  • استفاده از کیف پول‌های دیجیتال یا دیجیتال ولت
  • استفاده از چک

چند نکته مهم در این زمینه قابل توجه است. نخست آنکه روش «استفاده از چک» تنها برای کاربران ساکن در ایالات متحده آمریکا قابل انجام خواهد بود. نکته بعد نیز مربوط به استفاده از کارت‌های اعتباری و یا انتقال مستقیم بانکی است. استفاده از این روش‌ها دارای یک سری چالش‌های خاص است. البته، لازم نیست نگرانی خاصی داشته باشید، زیرا همواره چندین راهکار جایگزین برای حل این مسئله مهم وجود دارد که می‌توانیم از آن‌ها بهره ببریم.

واریز کردن با بهره‌گیری از حساب‌های بانکی بین‌المللی

شما می‌توانید با افتتاح یک حساب بانکی بین‌المللی، به راحتی وجوه خود را به بازار فارکس وارد کنید. از جمله حساب‌های بانکی بین‌المللی مناسب برای انجام این کار می‌توانیم به مواردی همچون پی پال، ویزا و مستر کارت اشاره کنیم.

امکان واریز مستقیم بانکی به کمک یک سری بروکرهای خاص

اگرچه برخی از بروکرها به علت تحریم‌های مالی امکان واریز کردن وجوه به شکل مستقیم را برای ایرانیان محدود کرده‌اند، اما چندین بروکر به شما اجازه انجام این کار را می‌دهند. قاعدتاً معمولاً توصیه می‌شود که استفاده از خدمات چنین بروکرهایی را به عنوان اولویت اصلی خود در نظر داشته باشید. نحوه واریز پول برای معاملات فارکس در این بروکر‌ها راحت‌تر است.

این بروکرها دارای شماره حساب مختص به خود هستند و آن را در اختیار شما قرار خواهند داد. شما می‌توانید با واریز کردن وجوه مدنظر خود به شماره حساب مدنظر، هر میزان وجه خاصی را وارد بازار فارکس کنید. توجه داشته باشید که ابتدا حساب کارگزاری افزایش پیدا می‌کند و سپس امکان استفاده از اعتبار واریز شده برایتان ایجاد می‌گردد.

توجه داشته باشید که روش واریز کردن وجه به هر یک از این بروکرها با یکدیگر متفاوت است. معمولاً در بخش راهنما می‌توانید به سادگی روش گام به گام واریز وجه را مشاهده کنید. توصیه می‌کنیم که این موارد را با دقت مطالعه نمایید تا میزان اشتباه در زمان واریز کردن وجه به حداقل ممکن برسد.

استفاده از دیجیتال ولت

 روش دیگری که به کمک آن می‌توان اقدام به واریز وجوه به بازار فارکس کرد، بهره‌گیری از دیجیتال ولت یا کیف پول دیجیتال است. در واقع باید بیان کنیم که این نوع کیف پول‌ها یک نوع کیف پول کاملاً مجازی محسوب می‌شوند که باعث شده‌اند تا انجام چنین اموری به سادگی صورت بگیرد.

نکته مهم در این زمینه، پشتیبانی کردن بروکر مدنظر شما از کیف پولی است که قصد دارید روند واریز را به کمک آن انجام دهید. در برخی از موارد مشاهده شده است که کاربران از کیف پول‌هایی کمک می‌گیرند که بروکر آن‌ها را به طور کامل پشتیبانی نمی‌کند و به همین دلیل فرصت واریز کردن وجه را از دست می‌دهند. در ادامه روش‌های نحوه واریز پول برای معاملات فارکس به بررسی ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

استفاده کردن از ارزهای دیجیتال

امروزه ارزهای دیجیتال بازار بسیار گرمی دارند. این ارزها یک راهکار نوین در حوزه پرداخت‌های مالی محسوب می‌شوند و هیچ کسی نمی‌تواند اهمیت بسیار زیاد آن‌ها را نادیده بگیرد. خوشبختانه امروزه برخی از مهم‌ترین بروکرهای جهان به پشتیبانی از ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند تا کاربرانی که در کشورهایی همچون ایران زندگی می‌کنند، بتوانند بدون توجه به تحریم‌های بین‌المللی، وجوه مدنظر خود را واریز کنند.

ارزهای دیجیتال تنوع بسیار زیادی دارند و به همین دلیل بروکرها معمولاً تنها از ارزها بسیار محبوب همچون اتریوم و یا بیت کوین پشتیبانی کاملی خواهند داشت. اگر دارایی‌های مدنظر خود را به ارز دیجیتال تبدیل کرده‌اید، می‌توانید با دریافت آدرس اصلی بروکر خود، به راحتی این ارزها را به حساب بروکرتان وارد نمایید. امید بر آن است که در سال‌های آینده، این روش واریزی محبوبیت بیشتری کسب کند و بروکرهای متنوع‌تری به سراغ پشتیبانی از آن بروند.

توجه داشته باشید که در زمان انتقال ارزهای دیجیتال به این بروکر‌ها، مبلغی به عنوان کمیسیون مربوط به تراکنش دریافت می‌شود. در واقع نباید انتظار داشته باشید که کل مبلغ پرداختی، به طور کامل وارد حساب کارگزاری شما شود. چنین کارمزدهایی به نوع ارز دیجیتال مدنظر شما ارتباط دارند.

روش‌های مربوط به دریافت پول از فارکس | نحوه واریز پول برای معاملات فارکس

همان‌طور که روش واریز پول به واریز اهمیت دارد، روش‌های مربوط به دریافت پول از این بازار نیز باید مورد بررسی قرار گیرند. تقریباً تمامی روش‌هایی که در زمان واریز از آن‌ها استفاده می‌شود، برای دریافت وجه نیز مناسب هستند. شما باید علاوه بر شناخت نحوه واریز پول برای معاملات فارکس بر این مورد نیز تسلط داشته باشید.

امروزه اکثر کاربران ایرانی به سراغ دریافت وجه مدنظر خود به کمک ارزهای دیجیتال رفته‌اند. این ارزها خیلی سریع دریافت می‌شوند و امنیت مربوط به انتقال آن‌ها نیز بالا است. علاوه بر این روش، شما می‌توانید به سراغ دریافت وجه مدنظر خود از طریق کیف پول‌های دیجیتال و یا حتی دریافت به صورت ریالی بروید، البته اگر بروکرتان از این موارد پشتیبانی کند.

 

سخن پایانی

پس از باز کردن اکانت فارکس نوبت به واریز کردن وجه به منظور انجام تراکنش‌های گوناگون در این بازار می‌رسد. روش‌های مختلفی برای انجام این نوع واریز‌ها وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از کیف پول دیجیتال و یا واریز مستقیم ریالی (با توجه به نوع بروکر) اشاره کرد.

تفاوتی ندارد که از چه روش خاصی به منظور افزایش حساب کارگزاری خود استفاده می‌کنید، زیرا در نهایت مهم‌ترین نکته، گرفتن تصمیمات درست در زمان سرمایه‌گذاری در فارکس است. همواره به سراغ روشی بروید که برای هدف نهایی شما مناسب‌تر به نظر می‌رسد و دارای کارمزد کمتری خواهد بود.