چرا باید شستشو و تمیز کردن پرده توری را به خشکشویی سپرد؟

 ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال پیش آید که آیا می توان پرده توری را درخانه شست یا باید آن را به خشکشویی برد؟ ما مشکلات اصلی را که هنگام شستن  پرده توری در خانه ممکن است با آن مواجه شوید را فهرست کرده ایم که عبارتند از:
- روی پارچه‌های توری با الیاف مصنوعی، پس از یک ضربه مکانیکی خفیف، اغلب پف‌هایی باقی می‌مانند که می‌توانند به سرعت به پارگی‌های الیافی رسا تبدیل شوند. در این مرحله، پرده ها ممکن است به سادگی غیر قابل استفاده شوند.
- توری دارای  ترکیب مصنوعی به راحتی چروک می شود، به خصوص پس از شستن، مرتب کردن آن با اتو معمولی بسیار دشوار است، زیرا پارچه نازک می تواند با حرارت قوی بسوزد و با حالت ضعیف، فرورفتگی ها و چین ها عملاً باقی نمانده و کاملا صاف می شوند.
- توری هنگام قرار گرفتن در معرض مواد شوینده مخصوص ماشین لباسشویی، از جمله سفید کننده ها، به راحتی رنگ و استحکام خود را از دست می دهد.

چرا این اتفاق می افتد و چگونه با چنین مشکلاتی مقابله کنیم. اگر ترکیب پارچه، شرایط عملکرد آن را به دقت مطالعه کنید، به احتمال زیاد حل آنها بسیار ساده تر است و ممکن است مجبور نباشید پارچه توری را به خشکشویی ببرید.

 

 

 پارچه توری از چه چیزی ساخته می شود؟

 انواع مختلفی توری وجود دارد که بسته به تکنولوژی تولید متفاوت هستند و برای تولید آنها از پلی استر مصنوعی یا کاپرون استفاده می شود، گاهی اوقات آنها را با ابریشم طبیعی، کتان یا پنبه جایگزین می کنند .  پارچه های مصنوعی به دماهای بالا حساس هستند.
در پارچه های توری الیاف کاملاً کشیده است که به همین دلیل سبکی و نازکی پارچه حاصل می شود.  با عملیات مکانیکی یا حرارتی اضافی، آنها به راحتی تغییر شکل می دهند و قرار گرفتن در معرض مواد شوینده یا سفید کننده های تهاجمی منجر به نازک شدن و تغییر رنگ آنها می شود.
توری که صرفا از الیاف طبیعی ساخته شده است، بادوام تر و مقاوم تر در برابر سایش است، با این حال، مانند مواد مصنوعی، به سفید کننده های مختلف بسیار حساس است. بهترین گزینه برای دوام، ترکیب بهینه پلی استر و پنبه است.
ابریشم طبیعی اغلب با مواد ضد آب، برجسته و جلا داده می شود که به آن استحکام می بخشد. اما پرده های ابریشمی باید در آب سرد و بدون چرخش شدید شسته شوند ، زیرا به راحتی چروک می شوند.

 با توجه به مطالب فوق می توان به این نتیجه رسید:

پرده های توری نباید در دمای بیش از 30 درجه شسته شوند، همچنین نمی توان برای شستشوی آنها از پودر معمولی و چرخش زیاد درام و چرخه خشک کن استفاده کرد.
برای شستشوی پرده های توری در داخل ماشین لباسشویی آنها را طوری که توری چروک نشود ، در یک ماشین لباسشویی به صورت مرتب تا شده قرار دهید ، این کار از حرکت آشفته و کشش آن در داخل درام جلوگیری می کند.
فراموش نکنید که از اتو کردن توری با دمای بالا اتو اجتناب کنید.

 نحوه شستشوی پرده توری در خانه

 خشک شویی بهترین گزینه برای زمانی است که زمانی برای تمیز کردن و شستشوی پرده توری وجود ندارد . زیرا  شستن پرده ها به دلیل اندازه و نیازهای مراقبتی، به زمان مناسبی برای شستن نیاز دارد . 

برای شستن پرده های توری  نکات زیر را رعایت کنید :

- از برنامه ظریف هنگام شستشو در ماشین لباسشویی استفاده کنید، جایی که درجه حرارت بیش از 30 درجه برنامه ریزی نشده است.
- اگر شوینده های ملایم به خوبی با کثیفی پرده توری شما مقابله نمی کنند، ابتدا پرده توری را خیس کنید.
- می توانید پرده ها را در وان حمام یا یک لگن بزرگ دیگری قرار دهید و مقدار کمی آب را به مدت 3-4 ساعت روی آن بریزید و تا یک کیلوگرم نمک را در آن آب حل کنید تا بدون آسیب رساندن به ساختار پارچه ، تمام گرد و خاک را از روی پرده به خوبی پاک کند .
- برای پارچه های گران قیمت با بافت ظریف، توصیه می شود از شستشوی دستی استفاده کنید، زیرا این کار مدت زمان کمتری طول می کشد، به این معنی که پرده ها برای مدت طولانی تحت فشار مکانیکی قرار نمی گیرند.
- پرده ها را بدون پیچاندن برای آبگیری خشک کنید، آنها را روی بند رخت آویزان کنید تا از چین و چروک و جمع شدن پرده جلوگیری کنید، سپس در حالی که هنوز کمی مرطوب هستند  آنها را روی میل پرده ها آویزان کنید.

 خشکشویی پرده های توری یکی از خدمات خشکشویی آنلاین حباب است که توسط تکنسین های حرفه ای و کاربلد این مرکز و توسط مواد و روش های مخصوص انجام می گیرد.
برای خشکشویی انواع پرده ، خشکشویی فرش در منزل ، مبل شویی و... با خشکشویی آنلاین حباب تماس گرفته با به وبسایت آن مراجعه کنید.
91092732 – 021
www.hobabb.com