اخبار شرکت‌ها- به گزارش روابط عمومی بیمه ملت؛ مراسم معارفه سرپرست مدیریت کسب و کار دیجیتال این شرکت با حضور علیرضا یزدان‌دوست مدیرعامل، داود قاسم‌پور دیزجی رئیس هیئت مدیره، محمدتقی چراغی نایب رئیس هیئت مدیره و همچنین جمعی از معاونان و مدیران این شرکت برگزار شد.

علیرضا یزدان‌دوست مدیرعامل بیمه ملت گفت: بسیاری گمان می‌کنند حوزه فناوری اطلاعات، نقش پشتیبان را در یک مجموعه ایفا می‌کند‌ در صورتی که فعالیت این بخش در شکل‌دهی‌ ساز وکار یک سازمان بسیار مهم و تاثیر‎گذار است. امیدواریم حضور افراد متخصص در حوزه معاونت برنامه‌ریزی و نوآوری باعث شود تا برنامه‌های پیش‎روی این بخش با موفقیت به سرانجام برسد.

وی افزود: حوزه کسب و کار دیجیتال بیمه ملت باید هماهنگی بیشتری با بخش بازاریابی داشته باشد چون همکاری این دو بخش بر اساس خط‎مشی مشخص شده باعث می‌شود تا بازدهی کل شرکت افزایش یابد.

یزدان‎دوست اظهار کرد: در حوزه کسب و کار دیجیتال فضای کار بسیار گسترده است. در حال حاضر که به صورت کلی فضای کسب و کارها به این سمت و سو می‌رود، ما باید تلاش کنیم تا در این بخش به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو معرفی شویم.

وی با بیان اینکه بحث خرده‌فروشی جزو استراتژی‌های مهم بیمه ملت محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر قرار است فعالیت‌های خرده‌فروشی را به پیش ببریم، لازم است در ابتدا با بهره‌گیری از حوزه دیجیتال، زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

مدیرعامل بیمه ملت گفت: امید‎واریم با حضور مدیر جدید بخش تحول دیجیتال، مجموعه بیمه ملت در حوزه فناوری اطلاعات فعال‎تر از گذشته شود. این بخش باید بتواند نیازهای بازار را تشخیص دهد و با بخش بازاریابی ارتباط برقرار کند. در تلاشیم تا یک زنجیره ارزش در حوزه دیجیتال صنعت بیمه ایجاد کنیم تا این روند منجر به ارزش‎آفرینی برای کل این صنعت شود.

وی در ادامه سخنانش خطاب به مدیر جدید تحول دیجیتال گفت: توسعه همکاری با مراکز شتابدهی و نوآوری، مشارکت در ترکیب محصولات(mix product) از طریق API، توسعه وب سرویس‌های استعلام و صدور بیمه‌نامه با هماهنگی مدیریت‌های فنی و فناوری اطلاعات، کاهش زمان فروش بیمه نامه و ارائه خدمت و همچنین کاهش هزینه‌های مرتبط از دیگر مواردی است که انتظار دارد انجام و تحقق آن با حسن تدبیر مورد توجه جدی قرار گیرد.

در ادامه این مراسم، داود قاسم‎پور دیزجی، رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ملت ابراز کرد: با توجه به انسجامی که در بخش‌های مختلف شرکت وجود دارد، برنامه‎های مشخص شده برای سال‌جاری باید با جدیت بیشتری دنبال شود. در حوزه کسب و کار دیجیتال نیز باید تلاش کنیم با تکیه بر نیروی انسانی توانمند به اهداف تعیین شده دست یابیم.

محمد‎تقی چراغی، نایب رئیس هیات مدیره بیمه ملت نیز با اشاره به اهمیت حوزه کسب و کارهای دیجیتال، گفت: امروزه با توجه به توسعه شتابان تکنولوژی‌های جدید، الگوهای فعالیت اقتصادی در سطح دنیا به سرعت در حال تغییر است و ما هم باید در این مسیر تغییرات را مدیریت کنیم و بهره‌وری شرکت را ارتقا بخشیم. امیدوارم در راستای رشد و توسعه بیمه ملت خیلی زود شاهد به ثمر رسیدن تلاش‌ها باشیم.

حسن پولادی، معاون برنامه‌ریزی و نوآوری بیمه ملت نیز عنوان کرد: بیمه ملت همیشه در عرصه تحول دیجیتال در میان هم صنفان خود پیشتاز بوده و در همین راستا در سال‎های گذشته جوایزی نیز کسب کرده است.

وی افزود: اما متاسفانه در یکی دو سال اخیر فعالیت این بخش به دلایل مختلف تا حدودی مغفول ماند و همین مسئله باعث شد تا در این زمینه دچار عقب افتادگی‌هایی شویم. در همین راستا تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا براساس دستورالعمل‌های مدیریتی سند تحول دیجیتال صنعت بیمه، سند تحویل دیجیتال بیمه ملت نیز تدوین شود.

وی با بیان اینکه پیش‎نویس این سند نیازمند بازنگری است، گفت: به دنبال این هستیم تا هر چه سریع‎تر این سند را بازنویسی کنیم و به هیات مدیره ارائه دهیم تا فرآیند تصویب آن انجام شود. به صورت کلی تدوین این سند نشانه بسیار خوبی برای آینده بیمه ملت است.

پولادی همچنین با اشاره به انجام فعالیت‌های مطالعاتی در حوزه آی‎تی در شرکت بیمه ملت تصریح کرد: در این زمینه در تلاشیم تا دستاورد‎های تحقیقاتی خود را در قالب طرح به پژوهشکده بیمه ارائه دهیم تا سایر شرکت‌های بیمه‌ای هم بتوانند از این طرح‌ها بهره ببرند. همانطور که تلاش کردیم تا در زمینه آموزش تبدیل به یک قطب شویم در حوزه تحول دیجیتال هم اقدامات مثبت و مفیدی را انجام خواهیم داد.

در انتهای این مراسم حکم انتصاب سعید عظیمی سرپرست جدید مدیریت کسب و کار دیجیتال به وی اهدا شد.

سعید عظیمی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته نرم‌افزار، فعالیت به عنوان مدیر فناوری اطلاعات شرکت‌های بیمه رازی و بیمه ایران‌معین را در کارنامه خود دارد.