احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با «نود اقتصادی» بیان کرد: وضعی که در بازار مسکن اتفاق افتاده افتضاح است، چون خانواده‌های محترمی را از خانه و زندگیشان آواره کرده است. ۱۱ میلیون حاشیه نشین داشتیم که حالا تعدادشان به ۱۸ میلیون نفر رسیده است.

وی افزود: در مجمع تشخیص مصلحت نظام به مسئولان گفتم که ما چندین میلیون خانواده اجاره نشین داریم که نصف مردم را شامل می‌شود. ما همه این افراد را با سو سیاست و با تقلید از سیاست‌های نادرست IMF بیچاره و زمین گیر کردیم. وقتی چشمان گریان زوج‌های جوان را بعد از خروج از بنگاه‌های مشاور املاک می‌بینیم می‌خواهیم بمیرم. 

توکلی گفت: شفافیت به مدیر جامعه اجازه برنامه ریزی می‌دهد. آقای روحانی می‌گفت حساب‌های خالی حیاط خلوت مردم است و ما حق نداریم به حیات خلوت مردم سرک بکشیم، یکی نبود به ایشان بگوید تو با تصویب قانون پولشویی خود در حال انجام همین کار هستی و در این زمینه هرچه طرف مقابل گفت قبول کردی.

عضو مجمع تشخیص مصلحت خاطر نشان کرد: به آقای روحانی گفتم چرا به افراد یارانه یکسان می‌دهی گفت نمی توانم افراد واجد شرایط را مشخص کنم. گفتم ۱۰ راه به شما نشان می‌دهم از راه خودرو، مسکن، سپرده بانکی و.. می شود این افراد را شناسایی کرد.

وی افزود: گفتم در کشورهای OECD از سال ۲۰۰۰ تمام اطلاعات تراکنش‌های بانکی را ردیابی می‌کنند. ما باید چنین کارهایی بکنیم. اگر این کار را نکنیم موفق نمی‌شویم. اقداماتی مثل اخذ مالیات از خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه هرچه سریعتر باید اجرایی شود.