به گزارش «نود اقتصادی»، جمشید نفر، عضو اتاق بازرگانی، در خصوص اهمیت تولید و نقش آن در کنترل تورم گفت: اگر بتوان سرمایه‌ها را در مسیر تولید و آن هم تولیدی که در آن رانت و حمایت‌های غلط نباشد، هدایت کرد،‌ تولید به صورت خودکار تورم را کنترل می‌کند، اما اگر به سمت تولیدی پر از رانت و یا تولیدی که هدف آن نجات یک بخش از اقتصاد است، حرکت کنیم نه تنها مشکلی حل نمی‌شود بلکه قطعا به مشکلات کشور افزوده خواهد شد.

وی افزود: با حمایت‌هایی که از صنعت خودروسازی کشورمان می‌شود، آرزوی هر خودروسازی در دنیاست که بتواند در ایران مجوزی برای تولید خودرو بگیرد، اما مساله آن است که با این همه انحصار و حمایتی که دولت از تولید خودرو می‌کند، خودروساز‌های ما نه تنها نتوانسته‌اند بر مشکلات فائق آیند، بلکه هر روز مشکلاتشان بیشتر از قبل شده است.

نفر ادامه داد: در مجموع، حمایت‌های غلط از هر صنعتی از جمله خودروسازی، نتیجه‌ بخش نخواهد بود بلکه باید حمایت درست، منطقی و باید دارای هدف باشد. 

این عضو اتاق بازرگانی عنوان کرد: وقتی هدف از حمایت، نجات یک بنگاه اقتصادی به هر قیمتی باشد، این موضوع نه تنها باعث حل مشکل نمی‌شود بلکه مشکلات کشور را اساسی‌تر می‌کند؛ وقتی می‌گویم «حمایت از تولید» به طور دقیق باید بدانیم که چه حمایتی از تولید شود؟ چگونه از تولید حمایت کنیم؟ چه میزان حمایت کنیم و یا تا کجا حمایت کنیم؟ که آن تولید یک تولید بارور و با ارزش افزوده بیشتر شود.