فرامرز توفیقی، فعال کارگری و نماینده سابق کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با «نود اقتصادی» در خصوص افزایش ۲۷ درصدی دستمزد کارگران گفت: رقم دستمزدی که وزارت کار تعیین کرد حتی به رقم سبد معیشت پارسال وزارت اقتصاد هم نرسیده است. چه برسد به امسال. فرایند تعیین دستمزد امسال کاملا دستوری توسط وزارت کار انجام شد و کارفرمایان و کارگران هیچ دخالتی نداشتند.

وی افزود: رقم دستمزد دستوری وزارت کار با تورم فاصله معنادار دارد. همچنین باید اذعان کرد با رقم سبد کالاهای اساسی که اسفند ماه اعلام شد زمین تا آسمان تفاوت دارد.

این فعال کارگری افزود: رقم سبد معیشت ۱۳ میلیون است، طبق قانون باید ۷۰ درصد سبد معیشت به کارگر داده شود که وزارت کار به قانون عمل نکرده است.

توفیقی خاطر نشان کرد: طبق آمار صندوق بین‌المللی پول تورم سال بعد ایران ۵۰ درصد است. آن وقت، آقای مرتضوی با وعده‌های بیهوده معیشت کارگران را به یک آینده تخیلی گره زده است که هیچگاه محقق نخواهد شد و می‌گوید ان‌شاالله سال بعد افزایش تورم نخواهیم داشت. می‌گوید با این دستمزد اندک بسازید، قول می‌دهیم در تعاونی‌ها برای شما مسکن بسازیم، این اظهارات او خنده‌دار است.

وی در پایان گفت: غلبه نگاه وزیر اقتصاد و معاونان خام و بی‌تجربه او کار را به این جا رسانده‌ است. خاندوزی، وزیر اقتصاد خیال می‌کند کارگران موش آزمایشگاهی او هستند، نسخه‌های مختلف غربی اقتصاد را روی کارگران و مردم پیاده می‌کند. خاندوزی نه نتها تورم را پایین نیاورد بلکه تورم کالاهای خوراکی را به ۱۰۰ درصد رساند.