اخبار شرکتها-قطع شدن صدای تلویزیون هم یک علامت هشدار دهنده در مورد خرابی دستگاه بوده و هم برای کاربران بسیار آزاردهنده است. دلایل مختلفی برای ایجاد این مشکل وجود دارد که در این مطلب به بررسی آنها پرداخته ایم.

مهمترین دلایل قطع شدن صدای تلویزیون 

بطور کلی قطع شدن صدای تلویزیون می تواند به دلیل نقص در اتصلالات ارتباطات دستگاه با وسایل جانبی و یا بروز مشکلات فنی باشد. در صورتیکه مشکل ار اتصالات و سیم باشد معمولا توسط فرد رفع می شود ولی مشکلات فنی نیاز به تعمیرکار مجاز دارد. 
تعمیرگاه های مجاز و معتبر در همه شهرها با اندکی جستجو در دسترس خواهند بود. برای تعمیر تلویزیون در کرج می توانید با تابان سرویس تماس بگیرید. تعمیرات تلویزیون ال جی در کرج ، تعمیرات تلویزیون سامسونگ در کرج ، تعمیرات تلویزیون سونی در کرج و... توسط تابان سرویس در کمترین زمان انجام می شود . تماس با تابان سرویس ۰۹۱۲۱۶۷۵۱۲۰ )

1.    تلویزیون صدا ندارد اما تصویر دارد.

یکی از شایع ترین مشکلات صدای تلویزیون این است که دستگاه صدا نداشته اما تصویر دارد  که بدلیل مشکلات فیزیکی سخت افزاری و گزینه هایی است که به دلیل عملکرد نادرست کاربر وجود ندارد.  تنظیمات اشتباه یا بستن صدا و... باید کنترل شوند 

2.    صدا غیرفعال است.

رایج ترین حالتی که باعث قطع شدن صدای تلویزیون می شود این است که  کاربر خودش صدای تلویزیونش را خاموش می کند به این صورت که دکمه Mute را روی کنترل از راه دور فشار داده تا با تلفن صحبت کند یا مزاحم دیگران نشود و فراموش می کند این گزینه را غیر فعال کند. در نتیجه تلویزیون روشن می شود و صدایی از آن پخش نمی شود. در برخی از مدل ها نماد بلندگوی خط خورده روی صفحه نمایش نشان داده نمی شود تا زمانی که کاربر صدا را تنظیم کند . در این مورد باید دکمه Mute را فشار دهید یا صدا را با کلیدهای تنظیم صدا روی کنترل از راه دور یا قاب دستگاه افزایش دهید.

8 علت قطع شدن صدای تلویزیون

3.    مسدود شدن بلندگوها

امروزه تقریباً تمام تلویزیون‌ها دارای عملکرد بلوک خودکار بلندگوهای داخلی هنگام اتصال بلندگوها یا هدفون‌های خارجی هستند .  اگر زمانی که دستگاه روشن است، فقط تصویر وجود دارد و صدا وجود ندارد، اولین کاری که برای بررسی مشکلات صدای تلویزیون در این مورد باید انجام دهید این است که پورت ها را بررسی کنید. این امکان وجود دارد که تجهیزات خارجی به تلویزیون متصل شده باشند. همچنین دستگاه پخش صدا را روشن کنید.

4.    قطعی صدا

اشکال در نرم افزار تلویزیون اغلب منجر به مشکلاتی در پردازش صدا می شود. این مورد بدون استثنا بر همه تلویزیون های مختلف تأثیر می گذارد. این مشکل باعث بی صدا شدن دستگاه شده و شما نمی توانید منبع سیگنال را تغییر دهید . بنابراین، اگر صدای تلویزیون تنظیم نشده است، ابتدا باید آن را راه اندازی مجدد کنید ، یعنی آن را خاموش و روشن کنید.
چنین راه حل ساده ای در بسیاری از موارد کمک می کند. اما اگر دستگاه بی صدا باشد، توصیه می‌شود آن را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید .

5.    مشکلات سخت افزاری سیستم صوتی

سیستم صوتی یک تلویزیون مدرن یک دستگاه فنی نسبتا آسیب پذیر است که از شرایط اضطراری مصون نیست. همچنین مشکلات سخت افزاری مرتبط با استهلاک قطعات نیز وجود دارد. 
هنگام گوش دادن به برنامه های تلویزیونی با حداکثر صدا خصوصا اگر اگر یک جهش شدید سطح در جریان صوتی وجود داشته باشد تراشه تقویت کننده ممکن است از کار بیفتد . همچنین در برخی تلویزیون ها ، بلندگوها به صورت سری به هم متصل می شوند. اگر یکی از آنها آسیب ببیند، سیستم صوتی داخلی به طور کامل از کار می افتد.

6.    هنگام اتصال از طریق HDMI صدا پخش نمی شود.

همه مشکلات مربوط به اتصال دستگاه های خارجی یک توضیح دارند که برای اکثر موارد مناسب است  و آن هم تماس ضعیف به دلیل اکسید شدن کانکتورها است.  بنابراین، هنگام اتصال یک پخش کننده دیسک خارجی از طریق  HDMI، ممکن است به سادگی یک مدار باز در خطوط انتقال صدا وجود داشته باشد. آنچه که برای تأیید باید انجام دهید واضح است: محل کنتاکت را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را تمیز کنید.
مشکل دیگری که گاهی اوقات هنگام اتصال از طریق HDMI رخ می دهد، نسخه کابل اشتباه است . در این حالت، نه تنها صدا، بلکه پخش معمولی ویدیو نیز ممکن است وجود نداشته باشد. می‌توانید دریابید که کدام نسخه HDMI توسط تلویزیون شما پشتیبانی می‌شود و برای استفاده توصیه می ‌شود به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید..

7.    کیفیت پایین صدای تلویزیون 

همانطور که در بالا ذکر شد، سیستم صوتی تلویزیون کاملا آسیب پذیر است. نفوذ رطوبت یا مواد خارجی ، می تواند به قطعات آسیب برساند و باعث قطع شدن صدای تلویزیون شود که  برای سیستم صوتی مضر است . در برخی موارد، تلویزیون به طور متناوب صدا را قطع می کند، که می تواند به معنای آسیب دیدن کنتاکت ها و اتصالات باشد. 
کاربران اغلب از صدای کم تلویزیون خود شکایت دارند . این ممکن است به دلیل مشکلات نرم افزاری تلویزیون و یک تنظیم نادرست پیش پا افتاده باشد. به عنوان مثال، هنگام اتصال لپ تاپ یا پخش کننده DVD. صدا روی دستگاه خارجی کنترل می شود و برای رفع مشکل صدای کم تلویزیون کافی است آن را افزایش دهید.

8.    قطع شدن صدای تلویزیون تنها در یک یا چند کانال

این مشکل در تلویزیون های هوشمند رخ می دهد و نقص سیستم عامل دستگاه است که نمی تواند سیستم کدگذاری را تغییر دهد و پس از خاموش و روشن کردن تلویزیون، مشکل برطرف می شود.
در تلویزیون‌های غیرهوشمند، تنظیمات سیستم صوتی را بررسی کنید.  جستجوی کانال ها به طور خودکار انجام نمی شود.  در نتیجه، هنگام تلاش برای تبدیل صدا، تلویزیون، به اصطلاح، داده های کافی را دریافت نمی کند. کاربر موظف است سیستم رمزگشایی را با انتخاب مورد نظر از لیست موجود در تنظیمات دستی  (SEKAM، PAL، B/G، D/K) تغییر دهد.

چنانچه با اقدامات اولیه توسط خودتان ، مشکل قطع شدن صدای تلویزیون حل نشد ، بهتر است با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید . 
www.tabanservice.com