علی حدادی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در گفتگو با «نود اقتصادی»، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به تولید و رفع مشکلات این حوزه، گفت: حمایت از تولید متاسفانه در عمل دیده نمی‌شود و بانک‌ها نیز بیشترین تقصیر را در عدم همکاری با این بخش مولد دارند.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بانک ها با تبدیل به بنگاه های اقتصادی از انجام تکالیف خود در قبال بخش تولید شانه خالی می‌کنند، افزود: انتظار می‌رود بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به موضوع عدم همکاری بانک ها با بخش تولید و همچنین بنگاه داری آن ها ورود جدی داشته باشند.


وی با بیان اینکه در نتیجه بی توجهی به تولید آسیب های جدی به این بخش و در نهایت به اقتصاد کشور و همچنین آمار اشتغال وارد خواهد شد، تصریح کرد: بخش پیشران اقتصاد نیازمند توجه برای پویایی و حرکت در مسیر پیشرفت است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه باید تصمیمات جدی در خصوص عملکرد شبکه بانکی در قبال تولید صورت بگیرد، گفت: در حال حاضر بانک ها در حالی که نزدیک به پایان سال هستیم تسهیلات را پرداخت نمی‌کنند و واحدهای تولیدی با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند از این رو لازم است تدبیری برای تسریع در این امر صورت بگیرد.

حدادی با بیان اینکه رشد نقدینگی اگر در مسیر تولید هدایت شود مثمر ثمر خواهد بود، افزود:  برای تحقق شعارهای سال که همه در خصوص تولید بوده باید به توانمندی های داخلی در حوزه تولید توجه کنیم.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس حامی بخش مولد کشور بوده و در این راستا در صورت لزوم پاسخگویی وزیر اقتصاد و همچنین رئیس کل بانک مرکزی را در صحن مجلس رقم خواهد زد.