به گزارش «نود اقتصادی»، فرزاد پیلتن، مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: اگرچه سرجمع صادرات ایران به عراق منفی بوده اما در کالاهای غیرنفتی افزایش صادرات به این کشور را داشته‌ایم. در واقع عراق بازار مهمی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: البته درحوزه زیرساخت‌های تجاری برای حمل مستقیم کالا، هماهنگی‌هایی را در پایانه مرکزی دو کشور داریم و در زمینه مسائل استانداردهم مشکل خاصی وجود ندارد. نزدیکی جغرافیایی و هم مرز بودن ایران با عراق به عنوان یک مزیت محسوب شده و همین امر یکی از دلایل روند رو به رشد صادرات به این کشور است.

فرزاد پیلتن گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته سالانه در حدود ۳۰ نمایشگاه عراق که نمایشگاه‌های بین‌المللی هستند حضور خواهیم داشت و از این فرصت برای معرفی کالا‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق استفاده می‌کنیم.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت افزود: در حال حاضر رایزن‌های بازرگانی متعددی را به عراق اعزام کرده‌ایم که در حال خدمت‌رسانی به صادر کنندگان ایران هستند. سازمان توسعه تجارت در ماه‌های اخیر مجوز تأسیس ۵ مرکز تجاری در عراق را صادر کرده که در حال حاضر مشغول به فعالیت و یا در حال راه‌اندازی فعالیت‌های خود هستند.