به گزارش «نود اقتصادی»، علیرضا شاه میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت اظهار داشت: حدود دو ماه است که برخی از رسانه‌های معاند در حال تشویق و دعوت از واحدهای صنفی، تولیدکنندگان و صنعتگران هستند که به اغتشاشات بپیوندند و با تعطیلی واحدهای خود سیاستگذاران را تحت فشار قرار دهند و در این میان به نتیجه دلخواه برسند. اما طی این مدت واحدهای صنفی، تولیدی، صنعتی و خدماتی هوشمندانه عمل کردند و سمت تعطیلی و یا کاهش تولید نرفتند، این در حالی است که طی چند وقت اخیر شاهد رشد تولید هم بودیم.

وی بیان کرد: به گونه‌ای که روز گذشته اعلام شد تولید شرکت‌های بزرگ بورسی که بیش از 50 درصد تولید کشور را دارند، در مهرماه سال جاری در مقایسه با سال قبل 7.7 درصد افزایش داشته است؛ رشد این شرکت‌های بورسی در خردادماه سال جاری 2.5 درصد، در تیرماه 5.8 درصد، در مردادماه 6.4 درصد و در شهریورماه نیز 6.5 درصد بوده است.

شاه‌میرزایی افزود: آمارهای مذکور حاکی از روند بسیار خوب تولید است؛ قاعدتاً روند مناسب تولید، رشد اشتغال و سرمایه‌گذاری را نیز به دنبال دارد. این در حالی است که رسانه‌های معاند با فریب افکار عمومی به دنبال آن هستند که بگویند صنعت و اقتصاد ایران به جهت اغتشاشات در حال تضعیف شدن است.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت اظهار داشت: طی این دو ماه رسانه‌های غربی تمام فشار خود را وارد کردند که به ایران و اقتصاد ایران ضربه وارد کنند. البته اتفاق‌هایی که این روزها شاهد آن هستیم، موضوع جدیدی نیست و پیش از این نیز بارها از سوی کشورهای متخاصم و بخصوص تحریم کنندگان تجربه شده است. رسانه‌های غربی بشدت دنبال آن هستند که اصناف را به تعطیلی بکشند اما صنوف ما افراد بسیار مذهبی و معتقد هستند و از آنجا که از بدنه مردم هستند هیچ زمان با فراخوان‌ها علیه اقتصاد ایران و رسانه‌های معاند همراه نشدند.

وی گفت: اگر در جاهایی هم مجبور به تعطیلی شدند تنها به خاطر ناامنی و در خطر بودن جان و اموال بوده است. آنها برای حفظ جان موقتاً واحد صنفی خود را تعطیل کردند. طی این مدت بارها صنوف مختلف چون پوشاک، طلا و جواهر و... تهدید شدند و از آنها خواسته شد که همکاری کنند اما صنوف ایران بسیار مسئولانه عمل کردند و اجازه ندادند این خواسته دشمن عملیاتی شود.

شاه‌میرزایی گفت: طی دو ماه اخیر هیچ صنفی با اغتشاشگران و خواسته‌های آنها همراه نشده و این امر قابل تقدیر و تشکر است. رسانه‌های معاند و اغتشاشگران با بهانه‌های مختلف، صنوف را تشویق به تعطیلی می‌کنند اما این اتفاق هرگز نخواهد افتاد چرا که صنوف ما می‌دانند که نباید بر اساس خواسته دشمن حرکت کنند. در جمع بندی باید بگویم که تاکنون هیچ همراهی از صنوف ایران با اغتشاشگران صورت نگرفته است.