به گزارش «نود اقتصادی»، اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: برخی از افراد فقط دنبال کالاهای خارجی میگردند و بعضی فروشندگان سودجو اقدام به فروش محصولات دست دوم می کنند.

 

وی بیان کرد: خریداران بیشتر اوقات متوجه دست دوم بودن کالا می‌شوند؛ اما چون خارجی بودن آن برایشان مهم است اقدام به خرید می‌کنند. بیشتر این موضوع در صنف دست دوم فروشان و استوک فروشان صورت می گیرد.

 

پازوکی گفت: به طور مثال با بیان اینکه کالا برای تازه عروس بوده و استفاده نکرده به نوعی با این حربه ها سر مردم کلاه می‌گذارند و در انتها به خریداران کالای خود را می فروشند. البته این اتفاق در فروش کالاهای خارجی انجام می شود.

 

وی بیان کرد: صنف ما تهیه کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی نو است. یک اتحادیه به نام اتحادیه سمسار و امانت فروشان وجود دارد که در فضای مجازی هم اکنون در حال فعالیت هستند و این کار را انجام می دهند؛ اما متأسفانه در بازار امین حضور در بین فروشندگان نو هم شاهد این عمل هستیم.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: مدتی پیش یک فروشنده را به دام انداختیم که کالاهای دست دوم، کالاهای قاچاق و کالاهای ایراد دار را رنگ میکرد و به خریداران می فروخت و یا اینکه کالاهای درجه یک ایرانی را با برند و کارتون خارجی معاوضه می کرد و به اسم کالای نو خارجی به مردم می فروخت.