خرید کتاب‌های درسی ارزان قیمت با ارسال رایگان از تلکتاب

 


 

اهمیت کتاب‌های درسی برای موفقیت در کنکور

بسیاری از دانش آموزان برای آمادگی در آزمون‌های کنکور، کتاب‌های درسی خود را کنار می‌گذارند و تنها به منابع اصلی کنکور مراجعه می‌کنند. در حالی‌که مطالعه کتاب‌های درسی همزمان با مطالعه کتاب‌های کمک درسی باید اتفاق بیفتد. از جمله فواید مطالعه کتاب درسی قبل از مطالعه کتاب‌های کمک درسی و یا تست زنی، آن است که کلیات مطالب درس برایتان مرور می‌شود. علاوه بر آن درک بهتر و جامع‌تری نسبت به مفاهیم درس خواهید داشت. قطعاً پس از آن خیلی بهتر از عهده تست زنی و پاسخ به سوالات بر خواهید آمد. حتی بسیاری از مشاوران تحصیلی بر اهمیت کتاب‌های درسی برای موفقیت در کنکور تأکید های بسیار دارند. البته فراموش نکنید که نحوه مطالعه کتاب‌های درسی، نکته برداری و یادداشت برداری از مفاهیم مهم کتاب، در نحوه یادگیری بهتر و موفقیت در کنکور نقش بسیار موثری دارد.اگرچه روش‌های مختلفی برای مطالعه کتاب‌های درسی وجود دارد اما شما باید روشی را انتخاب کنید که برایتان سازگار تر و موثرتر است. در نتیجه نمی‌توان یک شیوه خاص مطالعه را برای تمامی دانش آموزان مناسب دانست. یا یک نسخه را برای تمامی دانش آموزان تجویز کرد. در بخش بعدی به نحوه درس خواندن صحیح و اصولی و نکات مرتبط با آن می‌پردازیم.

عدم نیاز به شرکت در کلاس‌های جامع کنکور

با شیوه صحیح مطالعه کتاب‌های درسی، دیگر نیازی به شرکت در کلاس‌های کنکور نیست. متاسفانه این تصور اشتباه در میان عموم مردم جامعه جا افتاده که حتماً برای موفقیت در آزمون کنکور بایستی در کلاس‌های آنچنانی کنکور شرکت کرد. در حالی‌که هیچ تفاوتی میان دانش آموزی که از قدرت مالی بسیار بالایی برخوردار بوده و امکان شرکت در کلاس کنکور را دارد با آن دانش آموزی که تنها کتاب‌های درسی را با جزئیات بیشتری می خواند، نیست. اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم. منابع اصلی سوالات کنکور فقط از محتواهای کتاب‌های درسی استخراج می‌شود. اما این کاملاً بستگی به شما دارد که محتوای کتاب را چطور و چگونه مطالعه کنید. در ادامه به بررسی نحوه مطالعه کتاب‌های درسی خواهیم پرداخت.


 

نحوه درس خواندن صحیح و چگونگی مطالعه کتاب‌های درسی

شیوه صحیح مطالعه یکی از مهمترین تکنیک هایی است که دانش آموزان بایستی بدانند. تکنیک درس خواندن صحیح برای برخی از افراد با مطالعه خط به خط مفاهیم کتاب انجام می شود. و برای برخی دیگر با خلاصه نویسی و نکته برداری پاسخگوست. اما ما در اینجا به توضیح کلیات مواردی که در نحوه درس خواندن صحیح مؤثر است، اشاره می‌کنیم که برای تمام دانش آموزان مفید و سودمند باشد.

محیط مطالعه

انتخاب محیط مطالعه برای درس خواندن صحیح بسیار حائز اهمیت است. بدون شک شما نمی‌توانید در یک محیط بسیار شلوغ و پر سر و صدا تمرکز کافی بر روی مفاهیم کتاب درسی داشته باشید. برخی از دانش اموزان کتابخانه را به درس خواندن در منزل بیشتر ترجیح می‌دهند و برخی دیگر به دلیل نداشتن تمرکز و همچنین عدم راحتی در کتابخانه، خانه را بیشتر ترجیح می‌دهند. در هر صورت برای آمادگی در کنکور حتماً باید محیط مناسبی را برای مطالعه تدارک ببینید.

تمرکز بر روی جزئیات مطالب کتاب‌های درسی

متاسفانه بسیاری از دانش آموزان اهمیتی به چگونگی مطالعه نمی‌دهند و به سرعت کل کتاب را در عرض چند ساعت متوالی تمام می‌کنند. در حالی‌که این شیوه درس خواندن صحیح نیست. شما باید روی جزئیات متمرکز شوید. بر روی هر مطلب یا مفهوم سوال طرح کنید و حتی سوالات تستی طرح کنید. نکته برداری و یادداشت برداری می‌تواند به نحوه مطالعه شما کمک فراوانی کند.

استفاده از فلش کارت‌ها

یکی از تکنیک‌های مؤثر برای یادگیری کتاب‌های درسی یا حتی مطالعه هر آنچه که شما بخواهید فکرش را کنید، استفاده از فلش کارت‌ها است. برخورداری از فلش کارت‌ها به‌خصوص برای درس‌های حفظ کردنی بسیار مفید است.تا حد امکان سعی کنید از فلش کارت‌ها استفاده کنید. شما حتی می‌توانید مطالعه فلش کارت‌ها را در اوقات استراحت خود بگنجانید. بدین ترتیب جزئی‌ترین مطلب بدون کوچکترین فراموشی در ذهنتان خواهد ماند.

مطالعه منظم کتاب‌های درسی

همانطور که گفته شد اهمیت کتاب‌های درسی سه سال پایان دوره نهایی یعنی دهم، یازدهم و دوازدهم، به حدی است که اغلب سؤال‌های کنکور از همین کتاب‌ها طراحی می‌شود. پس سعی کنید مطالعه منظم و بخش بخش داشته باشید. مطالعه کتاب‌های درسی همزمان با مطالعه کتاب‌های کمک درسی بسیار پیشنهاد می‌شود. برنامه‌ریزی مناسب و مدون داشته باشید. وقفه انداختن در نحوه مطالعه سبب می‌شود که به سختی به شرایط قبلی بازگردید. بنابراین تا حد امکان مطالعه مستمر را جزء برنامه روزانه‌تان قرار دهید و از آن غافل نشوید.

نکته برداری مفاهیم کتاب‌های درسی

ارزشمندی مطالعه مفاهیم کتاب‌های درسی تا حدی است که اگر پرس‌ های آزمون دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد را در یک بررسی کلی قرار دهید، متوجه خواهید شد که اغلب پرسش‌ها از مفاهیم اصلی آمده است. در نتیجه شما می‌توانید در هنگام مطالعه دقیق مفاهیم از شیوه نکته برداری استفاده کنید. نکته برداری هر یک از پاراگراف‌ها، جزئیات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر آن عادت می‌کنید که بر روی جزئیات مطالب دقیق‌تر و متمرکزتر شوید. همچنین با مرور اجمالی نکته‌های یادداشت برداری شده، دوره مطالب برایتان ساده‌تر خواهد بود.


 

فواید مطالعه کتاب‌های درسی

مطالعه کتاب‌های درسی برای آمادگی در آزمون‌های متفرقه کنکور تأثیر بسزایی دارد. در اینجا به برخی از فواید مطالعه و خرید کتاب‌های درسی به طور خلاصه اشاره می‌کنیم.

۱. یادگیری مطالب و مفاهیم کلی کتاب

۲. توجه به ظرافت‌ها و جزئیات مطالب

۳. ایجاد آمادگی دانش آموزان برای یادگیری مفاهیم پایه‌ای و اصلی

۴. تاکید بسیاری از مشاوران کنکور برای تمرکز بیشتر روی مفاهیم پایه‌ای کتاب‌های درسی

۵. استخراج حداکثری منابع سوالات کنکور از محتواهای کتاب‌های درسی

جمع‌بندی

ارزش کتاب‌های درسی به حدی است که حتی اگر از رتبه‌های برتر بپرسید که چطور در آزمون سراسری موفق شدید! در جواب پاسخ می‌دهند که با مطالعه کتاب‌های درسی و همچنین کتاب‌های کمک درسی موفق به اخذ رتبه بالا شدند. در نتیجه واقعاً نیازی به شرکت در کلاس‌های آنچنانی و گران قیمت نیست. سعی کنید خودتان مشاور خود باشید. برنامه‌ریزی کنید. از فروشگاه ها و سایت‌های معتبر کتاب خریداری کنید. سایت تلکتاب به عنوان یک سایت معتبر برای خرید تمامی کتاب‌های درسی و کمک درسی با تضمین بهترین قیمت بازار در میان دانش آموزان شناخته شده است. شما می‌توانید در کوتاهترین زمان ممکن سفارش‌های خود را به راحتی ثبت کرده و کتاب‌های مورد نظرتان را خریداری کنید. ارسال سریع و رایگان و دریافت محصولات در اسرع وقت و در محل مورد نظر، از جمله مزایای خدمات سایت تلکتاب به مشتریان عزیز است.