اخبار شرکتها-ازیاد جمعیت، ترافیک و سختی رفت و آمد، آلودگی هوا، بالا بودن هزینه های زندگی و رقابت زیادی که در شهر تهران وجود دارد، باعث شده تا در سال های اخیر بسیاری از افراد به مهاجرت معکوس و یا زندگی در شهرهای اطراف تهران روی بیاورند. با در نظر داشتن افزایش استقبال از مناطق حاشیه تهران، ساخت و ساز در این مناطق در حال رشد بوده و فرصت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری در شهرک های اطراف تهران ایجاد شده است. اگر به دنبال کار در شهر قدس، پردیس، اندیشه و شهرک های حومه تهران هستید، با ادامه این مطلب همراه باشید. در ادامه بهترین مناطق حاشیه تهران برای کار را به شما معرفی می‌کنیم.

مشاغل پرتقاضا در شهرهای حومه تهران

بیشتر موقعیت‌های شغلی شهرهای اطراف تهران در حوزه خدماتی است. استخدام کارگر، راننده، نیروی خدماتی، آشپز و پیک سهم بیشتری در آگهی‌های استخدامی و فرصت‌های شغلی شهرهای اطراف تهران دارد. بعد از مشاغل خدماتی، استخدام کارمند اداری، منشی و مسئول دفتر، و حسابدار در شرکت‌ها، کارخانجات و واحدهای تولیدی شهرهای حومه تهران آگهی‌های بیشتری دارند. 

بهترین مناطق حومه تهران برای کاریابی و اشتغال

امروزه افزایش امکانات رفاهی و فرصت‌های شغلی در خارج از پایتخت، باعث شده تا افراد بسیاری زندگی در حاشیه تهران را به دلایل اشاره شده ترجیح بدهند. در ادامه بهترین مناطق حاشیه تهران برای کار را به شما معرفی می‌کنیم.

شهر قدس

یکی از مناطق خوب اطراف تهران برای کاریابی، شهر قدس است که در غرب پایتخت قرار دارد. شهر قدس یکی از مراکز بزرگ صنعتی غرب تهران است که فرصت‌های اشتغال زیادی را در این حوزه ایجاد کرده است. وجود معادن شن و ماسه و کارخانجات مختلف در شهر قدس، فرصت‌های شغلی زیادی را برای کارگران فراهم کرده است. اگر سری به آگهی‌های استخدامی شهر قدس بزنید، با تعداد زیاد آگهی‌های استخدام کارمند اداری مواجه می‌شوید. در کنار آن، استخدام کارگر، مدیر فنی، مسئول تولید محتوا، مسئول انبار، منشی، راننده و... نیز در آگهی‌های کار در شهر قدس به چشم می‌خورند.

برای دیدن فرصت‌های شغلی مختلف در شهر قدس صفحه پیدا کردن کار در شهر قدس را ببینید.

شهر اندیشه

شهر جدید اندیشه در شهرستان شهریار و غرب استان تهران قرار دارد. شهریار که به باغ های میوه و تولیدات کشاورزی‌ مشهور است، بازار کار خوبی برای مشاغل سنتی و مدرن دارد. شهر اندیشه در شهریار، از شهرهای توسعه یافته حومه تهران است و در حوزه‌های تجاری و تفریحی رشد خوبی داشته است. یکی از مناطق تجاری مهم اندیشه، بازار اندیشه، از مراکز تجاری و گردشگری شهر اندیشه است که فرصت‌های شغلی بسیاری را در این شهر ایجاد کرده است. بیشترین فرصت‌های شغلی شهر جدید اندیشه مربوط به استخدام بازاریاب و فروشنده و بعد از آن استخدام کارگر در کارخانجات و همچنین کارمند اداری است.  

شهر پردیس

شهر جدید پردیس در 20 کیلومتری شرق تهران، از مناطق خوب حاشیه تهران جهت کاریابی و اشتغال است. پردیس یکی از شهرهایی است که اغلب افراد برای مهاجرت از تهران انتخاب می‌کنند و در سال‌های گذشته ساخت و ساز زیادی در آن انجام شده است. از نظر هزینه‌های مسکن نیز، با توجه به توسعه یافتگی و رسمیت بیشتر شهر پردیس، در مقایسه با سایر شهرهای حاشیه تهران گران‌تر و در مقایسه با تهران ارزان‌تر محسوب می‌شود. از فرصت‌های شغلی رایج پردیس در آگهی‌های استخدام می‌توان به کارشناس فروش، ادمین شبکه‌های اجتماعی، طراح و گرافیست، کارمند اداری، انباردار، مسئول دفتر و کارشناس تحقیق و توسعه اشاره کرد.

شهر پرند

شهر جدید پرند که در شهرستان رباط کریم و قسمت جنوب غربی شهر تهران قرار گرفته است، در حوزه صنعتی رشد و توسعه زیادی داشته است. در کنار مراکز صنعتی، نزدیکی به فرودگاه بین المللی امام خمینی، رونق ساخت و ساز مسکن، وجود طولانی‌ترین پیست بین‌المللی کارتینگ جهان و بزرگ‌ترین مرکز تفریحی اقامتی خاورمیانه به نام «سرزمین ایرانیان» در این شهر باعث شده تا فرصت‌های شغلی خوبی برای ساکنین آن فراهم شود. از رایج‌ترین فرصت‌های شغلی در شهر جدید پرند می‌توان به استخدام منشی، کارشناس حسابداری، مهندس مکانیک، کارشناس منابع انسانی و کارمند اداری اشاره کرد.

شهر رباط کریم

یکی از شهرهای حاشیه تهران که فرصت‌های شغلی زیادی در آن وجود دارد، شهر رباط کریم در شهرستان رباط کریم است که در جنوب غربی تهران واقع شده است. وجود کارخانجات و شهرک‌های صنعتی در این شهر و اطراف آن، فرصت‌های شغلی زیادی را برای ساکنین آن فراهم کرده است. با توجه به صنعتی بودن ماهیت شهر رباط کریم، اغلب فرصت‌های شغلی این شهر در حوزه صنایع است. شرکت‌های صنایع غذایی، فولاد، خودروسازی و غیره در موقعیت‌های شغلی کارشناس فروش، کارشناس فنی، مهندس صنایع، انباردار، کارمند اداری، منشی و مسئول دفتر، کارگر، راننده و کارگر به دنبال استخدام نیرو هستند.

شهر چهاردانگه

چهاردانگه از دیگر مناطق حاشیه تهران است که اغلب فرصت‌های شغلی آن مربوط به کارخانجات و واحدهای صنعتی بوده و فرصت‌های شغلی زیادی برای استخدام کارگر دارد. شهر چهاردانگه که در اسلامشهر واقع شده است، بیشتر در حوزه تولیدات چوبی، آلومینیوم و شیشه رشد یافته و اغلب موقعیت‌های شغلی آن مربوط به کارخانجات فعال در این حوزه‌ها می‌شود. بیشتر فرصت‌های شغلی چهاردانگه مربوط به استخدام نگهبان، کارگر تولید، حسابدار، جوشکار، مهندس برق، کارگر و نیروی خدماتی در کارخانجات و تولیدی‌های مختلف است. 

جمع بندی

بسیاری از افراد زندگی در اطراف تهران را به دلیل هزینه‌های پایین زندگی و آلودگی کمتر ترجیح می‌دهند. تعدادی از شهرهای اطراف تهران مثل شهر قدس، اندیشه، پردیس و... از وضعیت کاریابی و اشتغالزایی بهتری برخوردارند. پیدا کردن کار در شهر قدس، پرند و دیگر مناطق حاشیه تهران با توجه به گسترش ساخت و ساز مسکن و ایجاد فرصت‌های شغلی مختلف خصوصا در حوزه خدماتی در مقایسه با گذشته بسیار ساده‌تر شده است. در این مقاله بهترین مناطق حاشیه تهران برای کاریابی را به شما معرفی کردیم که فرصت‌های شغلی مختلفی داشته و از امکانات رفاهی خوبی برخوردارند.