به گزارش «نود اقتصادی»، طاهر موهبتی چند روز قبل در حالی از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران حکم گرفت که به نظر می‌رسید دوره حضورش در دولت سیزدهم به زودی به پایان برسد. 

موهبتی اکنون سرپرست موسسه اندوخته شاهد و رئیس هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر است و شهریور ماه پارسال هم با حکم امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران شده بود.

موهبتی از چهره‌های مهم اصلاح طلب و مورد حمایت حزب اعتدال و توسعه به شمار می‌رود و در دولت‌های اصلاحات و تدبیر و امید سمت‌های گوناگونی داشته است.

او مدتی در دوره وزارت محمدحسن شریف‌زادگان وزیر رفاه و تامین اجتماعی دولت اصلاحات عهده داره معاونت امور حقوقی و مجلس این وزارتخانه بود. همچنین با روی کار آمدن دولت حسن روحانی در دو برهه در وزارت بهداشت حکم گرفت. یک بار در وزارت حسن قاضی زاده هاشمی ( پسر عموی قاضی‌زاده هاشمی رئیس کنونی بنیاد شهید) و یک بار هم در دوره سعید نمکی به عنوان معاون حقوقی وزارت بهداشت مشغول به کار شد. همچنین یک بار هم در حد فاصل سال‌های ۹۷ تا ۹۹ از سوی وزیر بهداشت به عنوان رئیس سازمان بیمه سلامت منصوب شد. از موهبتی به عنوان یکی از مدافعان و مجریان طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید یاد می‌شود. 

حالا سوال اینجاست که چرا فردی که دولت‌های تدبیر و امید و اصلاحات تا این حد در سطوح بالایی مدیریتی فعالیت کرده باید بر دو موسسه اقتصادی مهم بنیاد شهید حکمرانی کند؟

سازمان اقتصادی کوثر و موسسه اندوخته شاهد به عنوان دو مجموعه بزرگ وابسته به بنیاد شهید وامور ایثار گران بازیگران مهمی در حوزه تولید انواع محصولات معدنی، صنعتی و کشاورزی به شمار رفته و سهامدار تعدادی از شرکت‌های بزرگ بورسی هم به حساب می‌آیند.