احمد کریمی دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران در گفت‌وگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: افزایش قیمت اخیر تایر و لاستیک نه منطقی است و نه قانونی. اگر تولیدکنندگان آنالیز واقعی خود را از قیمت تمام شده ارائه دهند مشخص خواهد شد که تایرها را حداقل ۲٠ درصد گران‌تر از قیمت واقعی می‌فروشند.

وی بیان کرد: وقتی قیمت لاستیک و روغن را افزایش می‌دهند تا مدت کوتاهی می‌توانیم با همان قیمت خرید کنیم. بعد ناگهان لاستیک در بازار کمیاب می‌شود و بعد قیمت به شکل عجیبی بالاتر هم می‌رود.

کریمی افزود: وزارت صمت عملکرد به شدت ضعیفی در مدیریت بازار لاستیک دارد. قرار بود تولیدکنندگان لاستیک خودشان را بر اساس کارکرد در سامانه عرضه کنند اما تولیدکنندگان وزارت صمت را به حساب نیاوردند و تمکین نکردند. الان هم تمام لاستیک خودشان را به بازار آزاد می‌فرستند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران گفت: وزارت صمت بصورت ظاهری دم از نظارت و کنترل می‌زند اما بازار لاستیک بصورت کامل توسط عاملین فروش و تولیدکنندگان مدیریت می‌شود. وزارت صمت میگفت باید ۸٠ درصد لاستیک در سامانه عرضه شود ولی امروز تولیدکنندگان بیش از ۸٠ درصد لاستیک خودشان را در بازار آزاد عرضه می‌کنند.

احمد کریمی افزود: وزارت صمت بداند وقتی اجازه افزایش  ۳٠ درصدی قیمت را به تولیدکنندگان می‌دهد قیمت لاستیک در بازار آزاد ۳ برابر می‌شود.