عادل طالبی، دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی در گفت‌وگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: وزارت صمت قبل از عید موضوعات زیادی مانند عدم وجود نظارت کافی بر انتخابات کسب و کارهای اینترنتی را مطرح کرد و باعث تعویق انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی شد. چون موضوعات و مشکلات کسب‌وکارهای اینترنتی با هم متفاوت است.

وی بیان کرد: وزارت صمت می‌خواهد اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی را به دو اتحادیه مشاغل خدماتی و توزیعی تبدیل کند تا شاید اینگونه قدرت مطلق این مشاغل در دست یک اتحادیه نباشد. 

طالبی افزود: راهکار مدنظر وزارت صمت راهکار مناسبی است اما باید طبق قانون نظام صنفی توسط خود اعضای اتحادیه صورت بگیرد و نه به شکل دستوری. اگر وزارت صمت به دنبال بهبود فضای کسب‌وکارهای مجازی است کمک کند تا اتاق کسب‌وکارهای اینترنتی را تشکیل دهیم. چون بیش از ۵۰ رسته شغل اینترنتی داریم و می‌توانیم در کنار اتاق اصناف و اتاق بازرگانی یک اتاق کسب‌وکارهای اینترنتی هم در کشور داشته باشیم.

دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی گفت: به تعویق افتادن انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی اتفاق مهم و درستی بود. چون کاندیداها پارسال انتخاب شدند و انتخابات یک سال به تعویق افتاد.

وی افزود: در این یک سال ۵۰۰ نفر رفتند و ۹۰۰ نفر جدید هم به اتحادیه اضافه شدند. ایراد درست وزارت صمت به انتخابات این است که باید اعضای غیرفعال را از اتحادیه حذف کنیم و افراد جدید هم بتوانند بعنوان کاندیدا ثبت نام کنند تا انتخابات واقعی، شفاف و بی‌شائبه برگزار شود و منتخبین با قدرت بیشتری بتوانند حقوق اعضا را پیگیری کنند. 

عادل طالبی گفت: طبیعتا کسانی که در این شرایط به هر شکلی دنبال برگزاری انتخابات هستند می‌خواهند منافع شخصی خودشان را محقق کنند.