به گزارش «نود اقتصادی»، لطف الله فروزنده، معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا با بیان اینکه شهر تهران، پرچم دار فناوری خواهد شد گفت: رهبر عزیز انقلاب شعار امسال را هم مزین فرمودند به تولید، البته تولیدی که دانش بنیان و اشتغال آفرین باشد، این نگاه ویژه رهبری به حوزه تولید، برکات خاصی دارد، لذا مدیران، صاحب‌نظران و دانشگاهیان ما هم باید این را عملیاتی کنند، برنامه بدهند، هدف گذاری کنند و چرخه تولید را با چنین شاخصه هایی به حرکت درآورند. 

 

فروزنده خاطر نشان ساخت، جوانان ما امروز قله ای از علم و دانش نیست که به آن دسترسی نداشته باشند، لذا باید گفت که با همه فشارهای ظالمانه و تحریم‌های یکجانبه ما در قله اقتدار و دانش منطقه ای و فرا منطقه ای قرار داریم، این ها همه به برکات همین جوانان انقلابی و نگاه هدفمند و دوراندیشی رهبر عزیزمان است. در حوزه دانش بنیان فقط در طول چند دهه ما در لبه دانش و صنایع های‌تک دنیا قرار گرفتیم، لذا باید قدر این تلاشها و اقدامات را دانست و آن را تقویت کرد. 

 

در حوزه شهری و شهرداری تهران نیز اقدامات گسترده و ویژه ای در حوزه هوشمندسازی و بهره‌گیری از تولیدات دانش بنیان در همین مدت کوتاه تغییر مدیریت شهری صورت پذیرفته است، لایحه تشکیل سازمان فناوری زیر نظر مستقیم شهردار محترم با همین رویکرد تقدیم شورای شهر محترم شده است. مضاف بر آنکه سیاست های ابلاغی از سوی شهردار محترم هم موئد توجه ویژه ایشان به حوزه دانش بنیان و ریل گزاری برنامه‌های آتی شهرداری تهران بر پایه مباحث دانش بنیان و ایجاد اشتغال با رویکرد دانش محور می باشد. هوشمند سازی، شهرداری الکترونیک، مدیریت هوشمند شهروندی، ارائه خدمات شهری بر بستر فضای سایبری (از جمله صدور مجوزها و غیره)، توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان و ارائه مشوق های حمایتی از جمله اقدامات و رویکردهای برنامه ریزی شده در شهرداری تهران است. 

 

بر همین اساس کارگروه ویژه ای هم با رویکرد تسریع در پیاده سازی و عملیاتی نمودن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص شعار امسال در مرکز مطالعات شهرداری تهران ایجاد شده است که با دستور ویژه ابلاغ شده به این مرکز شاهد ارائه برنامه‌های آتی شهرداری با رویکرد مطروحه و ارائه آن در قالب لایحه به شورای شهر محترم خواهیم بود، شهرداری تهران نگاه ویژه ای به تولید، خصوصا تولیداتی که دانش بنیان بوده و موجبات اشتغالی زایی دانش محور را فراهم می سازد دارد، و این مهم را بعنوان محور اصلی برنامه های شهرداری در دستور کار خود دارد.