علی غوابش، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر در گفتگو با «نود اقتصادی» با اشاره به برخی مشکلاتی که در روزهای اخیر برای ورود به قطر به وجود آمده اظهار کرد: در روزهای اخیر مصوب شده بود برای ورود به قطر لازم است مستر کارت و یا ویزا کارت برای افراد وجود داشته باشد. حتی عده‌ای که دیشب از کشورمان قصد ورود به قطر را داشتند بازگردانده شدند.

وی بیان کرد: امروز طی مذاکراتی که در سفارت قطر با طرف‌های قطری داشتیم وعده دادند که این مشکل برای هموطنان ما طی چند روز آینده رفع خواهد شد. همچنین در این مذاکرات مقرر شد اتاق مشترک ایران و قطر با همکاری سفارت قطر در تهران بزرگترین هیات تجاری بخش خصوصی را در خلال نمایشگاه قطر پروجکت به این کشور اعزام نماید.

گفتنی است روز گذشته در خبری اعلام شده بود که وزارت کشور قطر شرایط صدور ویزای فرودگاهی برای اتباع چند کشور از جمله ایران را تغییر داده است. رویه جدید به این شکل است که دیگر وجه نقد همراه مسافر مورد قبول کشور قطر نبوده و مسافران حتما باید از کارتهای اعتباری جهانی استفاده کنند.

از همین رو پروازهای فرودگاه‌های لارستان و شیراز به مقصد دوحه فقط با مسافرانی که مقیم قطر بوده یا کارت اعتباری داشته‌اند انجام شده است و از پرواز بسیاری از مسافرانی که قصد سفر به قطر را داشته‌اند، جلوگیری شده است.