اخبار شرکتها-در این جشنواره 50 اثر از شبکه های سراسری رادیو مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و مهم ترین اصل در این جشنواره مبتنی بر  شعار سال " تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها " است که به عنوان عنصری مهم ، مستقیم و غیر مستقیم در انتخاب برنامه های نقش داشت. 
ایده و محتوای اغلب برنامه های برگزیده توجه به موضوع تولید و طرح مسائل تولید در داخل کشورا است و  برنامه هایی منتخب شدند  که به خوبی به طرح و تبیین موضوع های اقتصادی پرداخته تا جایی که دانش اقتصادی جامعه تولید کنندگان و حتی عموم مردم را ارتقاء دهند . 
از 50 آثار ارسال شده به این جشنواره 10  برنامه برگزیده شدند که به سه تهیه کننده برنامه های ترکیبی ،سه تهیه کننده برنامه های مستند و گزارشی، یک تهیه کننده منتخب در بخش برنامه های گفتگو محور ، دو تهیه کننده مشترکا در بخش برنامه های راویت داستانی  و یک تهیه کننده در بخش برنامه های مسابقه جوایزی اهدا خواهد شد. 
در سطح دیگر از این جشنواره، از قهرمانان تولید هم تقدیر خواهد شد. در این بخش عملکرد کار آفرینان و تولید کنندگانی که در سال 1400 توانستند بیش از 10 هزار فرصت شغلی ایجاد کنند مورد ارزیابی قرار میگیرد و در مجموع 3 نفر به عنوان قهرمان تولید کشور معرفی خواهند شد . 
جشنواره «صدای تولید و قهرمان تولید» روز چهار شنبه ساعت 16 تا 19 در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار خواهد شد.